Szeretettel köszöntelek a Reformátusok klubja klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Reformátusok klubja klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Reformátusok klubja klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Reformátusok klubja klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Reformátusok klubja klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Reformátusok klubja klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Reformátusok klubja klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Reformátusok klubja klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Jézus csodái
A hal szájában lévő ezüstpénz megtalálása 3. rész
(Máté 17, 24-27)
Vespasianusról Josephus ezt írta: "Az adót kirótta a zsidókra, akárhol éltek, megkövetelte tőlük, hogy évente fizessenek két drachmát (1 görög ezüst drachma = 3,4g ezüst) a fővárosnak, mint azelőtt kellett fizetniük a jeruzsálemi templomnak." Pompeiusról csak azt állítja, hogy "Jeruzsálemet a rómaiak adófizetőjévé tette", egyáltalán nem említve ezt az adónemet. Bőséges bizonyítékunk van rá, hogy jóval ezután az idő után tovább fizették ezt az adót a templom javára. Titus utalt erre, amikor megszidja a zsidókat lázadásuk indokolatlansága miatt. Arra emlékezteti a lázadókat, hogy a rómaiak megengedték nekik, hogy összegyűjtsék saját szent adóikat. Továbbá megjegyezzük, hogy nem a vámszedők követelték ezt a pénzt, ahogy a pénzbeszedőket bizonyára nevezték volna, ha ez egy általános adó lett volna. A követelés hangja nem erős, "A ti mesteretek nem fizet templomadót?". Ez nem egy durva római adószedő hangja, aki rajta kapott egy zsidót az adófizetés megtagadásának cselekményén. Csak ilyen hangnem nem várható el ott, ahol a kötelesség nem volt kényszeríthető, és ha valaki kitért előle, a fizetséget aligha lehetett behajtani. Theophylact feltételezi, hogy miután látták vagy hallották a csodás tetteket, amelyeket Jézus cselekedett, bizonytalanok lehettek afelől, hogy milyen fényben lássák Őt. Ebben a bizonytalanságukban elmentek mellette felszólítás nélkül, és csak a tanítványoknak tették fel kérdésüket közvetlenül. Ámen!
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Útmutató magyarázat,,( Szombat )
Szép estét
Napi evangélium ( Szombat )
Süketeknek vissza adta halást,,