Református: BIBLIA ÓRA. (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Reformátusok klubja klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2580 fő
  • Képek - 1177 db
  • Videók - 787 db
  • Blogbejegyzések - 8048 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 30 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
Reformátusok klubja klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Reformátusok klubja klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2580 fő
  • Képek - 1177 db
  • Videók - 787 db
  • Blogbejegyzések - 8048 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 30 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
Reformátusok klubja klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Reformátusok klubja klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2580 fő
  • Képek - 1177 db
  • Videók - 787 db
  • Blogbejegyzések - 8048 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 30 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
Reformátusok klubja klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Reformátusok klubja klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2580 fő
  • Képek - 1177 db
  • Videók - 787 db
  • Blogbejegyzések - 8048 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 30 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
Reformátusok klubja klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

BIBLIA ÓRA.

Ezt a témát Kováts Lajosné indította 8 éve

Ai ige olvasása és megbeszélése.

"Boldogok a tiszta szívüek, mert ők meglátják az Istent". Mt 5.8.

Hozzászólások eddig: 793

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

poka gyorgy üzente 3 napja

MAI LECKE: 1MÓZES 32, 1-22; ISTEN MÜHELYÉBEN

Ennek a fejezetnek az elején arról olvasunk, hogy Jákób követeket küld Ézsauhoz. Azok meglepő gyorsan visszajönnek és jelentik, hogy Ézsau máris megindult feléjük négyszáz emberével - ami akkoriban egész ki hadseregnek számított. Nem csoda hát, hogy Jákóbot nagy félelem és szorongás fogta el. Minden oka meg lehetett erre a félelemre és szorongásra, hiszen amikor elmenekült Ézsau közeléből az meg akarta ölni, nem tudhatja hát, hogy húsz év multán ugyanezt akarja-e tenni Ézsau. Jól figyeljünk Jákóbra: megfeszítet vándorlás, hosszú út, menekülés, félelem, fölfokozott tempó és még ki tudja mi van még előtte; mit tesz hát? Összeomlik idegileg, mint manapság ilyen helyzetben oly sokan?
Betegségbe menekül, mint a legtöbben?
Dühöng, vagy káromkodik és másokat okol, mint a legtöbben? Vagy rezignáltan megadja magát a sorsánaK? Nem. Ő imádkozik. Máris megérkztünk valami kegyes tanulsághoz - gondolod magadban. Nem, nem az ájtatos "lényeghez" érkeztünk, hanem az emberhez akit bekerítettek bűnei, ügyeskedései, régi élete, és valahogy lelke mélyén megérzi: rajta már csak Isten segíthet, és Ő segít.
Aki felületesen olvassa Jákób történetét, azt mondhatná: húsz év alatt nem történt semmi ezzel a Jákóbbal semmi, csak éppen meggazdagodott, nem is a legkorektebb módon. Most ugyanott van, ahol húsz éve amikor étlépte ugyanazt a folyót. Azonban aki Isten műhelyén keresztül figyelte eddig is Jákóbot, annak meg kell látnia, hogy húsz évvel ezelőtt, amikor Jákób errefelé járt, egy érzés töltötte el: nagyobb és fontosabb vagyok Ézaunál, hiszen én kaptam meg az elsőszülöttségi jogot, áldást, vagyont, s ha most menekülnöm is kell, végül mégis én leszek a győztes a nagy.
(folytatása következik)

Válasz

poka gyorgy üzente 3 napja

(folytatás)
Most ugyanott van, imádkozik és így kezdi: Méltatlan vagyok...
Isten műhelyében húsz év alatt sok minden történt Jákóbbal. S ha most valamilyen csoda folytán visszatudnám pörgetni az időt, s végigélhetnénk húsz évvel ezelőtti önmagunkat, de mai ésszel, akadna-e aki azt mondhatná: minden tekintetben növekedtem, csak éppen Előtted lettem kisebb, Istenem... Ó, már nem vagyok olyan nagy legény... Kisebb vagyok minden jótéteményednél és minden hűségednél... Nem érdemlek én Uram semmit, amit kaptam; minden csak kegyelem. Aki így tud visszanézni az elmúlt húsz esztendejére, az nemcsak a történelemben élt, hanem Isten műhelyében is. Közel van hozzá Isten, ahogy közel volt Jákóbhoz is.
Jákób imádsága után ajándékokat küld szolgáival Ézsau számára engesztelésül. Ezeket az ajéndékokat engsztelésül küldi, hogy mire találkozik Ézsauval, ajándékai már ott legyenek. Jákób félelmében tehát két dolgot tesz, egyfelől két részre osztja családját, másfelől ajándék által próbálja kiengesztelni Ézsau szívét. Nincs az Igébe közvetlenül, mégis azt a kérdést is kiválthatja belőlünk- hogy a mi ajándékunk, amit valakinek átadunk Őelőtte kel-e át? Isten jelenlétében? Kézből- kézbe, szívből-szívbe? Hadd menjen minden ajándék, amit csak adunk Őelőtte.

1. Mit tesz velünk a félelem?
2. Milyen lelki fokozatokon vitt már keresztül bennünket az Úr a maga műhelyében?
3- Mit jelent konkrétan Őelőtte adni valamit a másik embernek?

Válasz

poka gyorgy üzente 1 hete

MAI LECKE: 1MÓZES 31, 22-54; JÁKÓB ÉS LÁBÁN KIBÉKÜLÉSE

Jákób szökésének hírét csak napok múlva hallotta meg Lábán, felfegyverkezett rokonságával azonban üldözőbe vette és Kánaán határán utól is érte Jákóbot és családját. Isten Lábánt figyelmeztette álomban, hogy ne mondjon Jákóbnak se jót se rosszat. Ha Isten nem avatkozik be ilyen döntő módon az eseményekbe, akkor Jákób talán semmit se vitt volna haza magával. Először szóharc kezdődött meg a két ellenfél között. A szóharc azonban lehet valóságos "hidegháború" a legvirágosabb kifejezések mellett is. A Lábán - Jákób történeteknek éppen az az egyik fárasztó jellegzettessége, , hogy igen sokszor más a kimondott szó mint az igazi gondolat vagy tett. Lábán például úgy tesz, mint akit az bánt, hogy nem búcsúzhatott el Jákóbtól és családjától ünnepélyesen, "dob és citeraszó mellett", holott később kimondja őszintén az igényét, hogy az asszonyok, a gyermekek, a nyáj jog szerint az övé, akiket birtokába tarthat. Meg is volt a keleti jogszokás szerint ez a jogalap: az adoptált vő csak apósa halála után juthatott a neki járó örökség birtokába. Jákób azért állította szökésével befejezett tény elé az apósát, és ebben segített neki Ráhel is, amikor ellopta a házibálványt.
Mellesleg megjegyezve, ez a lopás szó ennek a fejezetnek jellegzetes szava . Jákób meglopta Lábán szívét, ellopta családját, és a nyájat. Az eddigi titulusai mellé megkapta még a tolvaj címet is.
A lopások sorában legsúlyosabbnak látszik a házibálvány ellopása. Jelentőségét pedig amiért Lábán házkutatást tartott, az adja, hogy az örökösödés során a házibálvány ahhoz kerül, akié lett az apai örökség vagy annak elsőrendű része. Amikor Jákób a Lábán házához került, annak még talán nem voltak fiai, ezért őrizték a bálványt a leányai, Jákób pedig egy darabig úgy szerepelt, mint adoptált vő. (folytatása következik)

Válasz

poka gyorgy üzente 1 hete

(folytatás)
Miután azonban Lábánnak fiai is lettek, az elsőrendű öröklés őket illette, Jákóbra az említett jogszokás szerint csak az após halála után szállt volna még a szerzett vagyon is. Ezen a helyzeten akart segíteni Ráhel : a terafim nélküli Lábán és fiai nem érezhették birtokon belül magukat és nem hatalmaskodhattak Jákóbbal szemben. Végül még Jákób kerekedett felül a szóharcban, felpanaszolva, hogy milyen keserves húsz esztendőt töltött el Lábánnál.
A szóharc meddő voltát végül is Lábán a 43. versben fogalmazza meg: jog szerint minden az enyém volna, amit magaddal viszel, mégsem tehetek ellened semmit. A további ellenségeskedés megszüntetése érdekében szövetséget javasol a keleti embereknek ezt az igazi ész és jogszerű megoldását, amely mind a két fél az Isten felügyeletére bízott szövetségben biztosítja érdekeit. A legfontosabb, amit mind a ketten biztosítani kívántak az volt, hogy egymást nem fogják megtámadni. A szövetség megpecsételéséül Jákób szent oszlopot állított fel, azután egy nagy kőrakést hordatott össze. Mind a kettőnek emlékeztető jellege volt. A név azt jelenti, jogy "tanú-halom" jelezve, hogy ez a halom tanúja volt a szövetségkötésnek, de tanúja lesz annak is , ha valaki támadó szándékkal elmegy mellette.

1. Milyen tipusú szóharcnak van értelme s melyiknek nincs?
2. Milyen belső okai lehetnek annak, amikor mi is "úgy teszünk mintha"?
3. Miért fontos sz egymással való megbékélés?

Válasz

poka gyorgy üzente 2 hete

MAI LECKE: 1MÓZES 31, 1-21; JÁKÓB TITOKBAN ELHAGYJA LÁBÁNT

Jákób életének sem az volt a végső rendeltetése, hogy Mezopotámiában maradjon, hanem hogy a többi pátriárka példája szerint az Ígéret földjén, Kánaánban folytassa életét. Volt Jákóbnak emberi oka is arra, hogy elkívánkozzék Lábántól. Egyrészt Lábánnak a fiai irigy gyűlölettel nézték az ő rovásukra gazdagodó Jákóbot, másrészt Lábán is észrevehetően ellenséges indulatú lett vele szemben. Ezek között a nyers indulatú mberek között ki volt téve a bosszúállásnak, mert hisz a nyáj szaporításának ravasz módjára előbb-utóbb rá kellett jönniük. Minden emberi motivum mellett is láttatja azonban velünk a szentíró, hogy Istentől kapott ösztönzést Jákób az elhagyott Kánaánba való visszatérésre.
Jákób természetesen magával akarta vinni a családját és jószágait is. A 30, 36 mutatja , hogy a különböző nyájak és pásztoraik sokszor elég messze tartózkodtak egymástól, így titokban megbeszélhette Jákób a szökés tervét feleségeivel. Hogy egészen a maga pártjára állítsa Lábán leányait, elmondja, hogy apjuk meglehetősen kihasználta őt a szolgálat és a fizetség dolgában s ebben volt Jákóbnak némi igaza. Jákób készséges családot akart hazavinni magával, ezért beszámolt Isten vezetéséről és gondoskodásáról. Most meg kell tartania tehát a fogadalmat, amit Bételben tett. Mindkét nő hittel válaszolt. (folytatása következik)

Válasz

poka gyorgy üzente 2 hete

(folytatás)
Az asszonyok tehát, ezután teljes szolidaritást vállaltak férjükkel. Úgy látszik nekik is volt valami keserűség a szívükben Lábánnal szemben, amit úgy fejeztek ki, hogy apjuk "eladta őket." A házasságkötésnél kötelező szokás volt jegyajándékot adni a lány szüleinek, ezt viszont a szülő "kiházasításként" odaadta a lányának, ha az elköltözött a háztól. Lábánnál erről nem lehetett szó, hiszen Jákób természetben szolgált feleségeiért. Örökségre nem számíthattak, így hát készek voltak Jákóbbal elmenni, sőt Ráhel még az apja házánál levő terafiumot, házi bálványt is ellopta. Ez mutatja a pogány hatást Lábán családjában. Egy szójáték arra utal hogy Ráhel igazi "Jákób", mert párhuzamos lopások történtek: Jákób ellopakodott, Ráhel pedig ellopta a az isteneket.
Amikor aztán Lábánnak a pásztormberek legfontosabb munkájára, a juhnyírásra volt minden gondja, akkor titokban megszöktek otthonrol és átkelve a "Folyamon" (az Eufrateszen), Kánaán északkeleti részén levő Gileád irányába haladtak. Jákóbnak ez a sokszor önmaga által felidézett ide-oda hányódása, menekülése valóságos illusztráció az 5Móz. 26, 6 híres "történeti credo"-jához: "Vándorló (szószerint: veszendő, tévedező) arám ember volt az ősatyám."

1. Melyek voltak szándékai Istennek, amikor bennünket mozdított ki valamilyen helyzetből, állapotból?
2. Isten miért engedte, hogy szökés által történjen ez a kimozdulás?
3. Milyen szándék, belső vágy vezethette rá Ráhelt arra, hogy apja házi bálványait ellopja?

Válasz

poka gyorgy üzente 1 hónapja

MAI LECKE: 1MÓZES 30, 1-43; JÁKÓB GYERMEKEI ÉS MEGGAZDAGODÁSA

Ráhelnél ugyanaz volt a helyzet, mint egykor Ábrahám feleségénél, hosszú ideig nem volt gyermeke. A segíteni akarás módja is ugyanaz volt: Jákóbhoz adta szolgálóját. Még az itt használt kifejezés, az "én is megépülök általa" is ugyanaz, mint ami a 16.rész 2-ben olvasható. A szolgálónak, Bilhának csakugyan lett két gyermeke, velük szemben azonban Ráhel nem volt olyan elfogult, mint egykor Sára Hágárnak a fiával szemben. Elfogadta sajátjainak, ezt dokumentálja a névadás. Az egyik fiú neve Dán, Isten kegyelmes ítéleének a kifejezője, a másiké Naftáli, jelentése küzdelelm. Egy Isten segítségével folytatott küzdelem eredménye az, hogy most már Ráhel is két - adoptált - fiúval dicsekedhetik. Lea ugyanezen a módon akarta növelni gyermekeinek számát, ezért szolgálóját, Zilpát adta Jákóbhoz. Ennek is két fia volt, Gád és Áser; hasonló értelmű nevek, szerencsét és boldogságot fejeznek ki.
Rúben, Jákób első szülöttje mandragórát talált, amit nemi izgatószerként tartottak számon, és Ráhel úgy gondolta, hogy ez talán működik majd. Lea bérbe vette Jákóbot ezért a növényért, és fia lett Issakár (bérem). Lea hatodik fiának a neve Zebulon lett, kettős jelentéssel a nevében: jegyajándék és megtiszteltetés. Azután leányt szült és Dinának nevezte el. Végül Ráhel megszülte Józsefet, de nem a mandragóra hatására. Ez mutatja, hogy a szülés Isten ajándéka, és nem az emberek mesterkedéseinek az eredménye.
Az igeszakaszunk első fele tehát bemutatja hogyan gyarapodott Jákób, és hogyan kezdett nagy néppé válni. Izráelnek ezek az elbesélések többet jelentettek mint érdekes ki törrténetek.Az itt előtűnő versengés sok mindenre magyarázatot ad, a későbbi törzsi viszályokban. Ma mintha nem a versengés, hanem az egykézés lenne jellemző az édesanyák gyerekvállalására. (folytatása következik)

Válasz

poka gyorgy üzente 1 hónapja

(folytatás)
Gyermekekben már gazdag volt Jákób, a Lábánnál eddig eltöltött tizennégy év azonban mégis csak feleségeiért tartozó szolgálattal telt, arra nem gondolhatott, hogy magának vagyont gyűjtsön, amit itt a nyájak birtoklása jelentett. A következő években erre kellett gondolnia. Először ugyan el akarta hagyni Lábánt, de aztán mégis maradt, hogy tovább őrizze Lábán állatait, egy szokatlannak látszó bérért. Azt kívánta, hogy a nyájból legyenek az övéi fekete bárányok, és a tarka pettyes kecskék. Itt tudnunk kell azt, hogy keleten az állatok általában egyszínűek voltak, mégpedig a bárányok fehérek a kecskék feketésbarnák. A fekete bárány és a tarka kecske ritkaságszámba ment. Lábán jó alkunak találta ezt az ajánlatot, és a Jákób számára kiválogatott állatokat a saját fiaira bízta, a maga nyáját pedig jókora távolságban Jákóbbal legeltette, hogy kereszteződés útján ne növekedhessék a Jákób állatállománya. Jákób azonban Ismét kiérdemelte a csaló vagy legalábbis a furfangos melléknevet, mert egy különös módot eszelt ki a magának kialkudott rendkivüli színű állatok gyarapítására, ami azon a többé-kevésbé vitatott gondolaton alapszik, hogy az utódra nézve rendkívüli hatással lehet az, hogy az anyaállat párzás vagy hordás közben mit lát maga előtt. Jákób tehát részben szorgalma, másrészt furfangos ügyessége révén meggazdagodott.

1. Isten miért engedte meg, hogya szolgálók által szülessenek olyan gyermekek, akik a tizenkét törzs tagjai?
2. Milyen veszélyekkel jár, ha egy hívő üzletemberként keresi meg a pénzét?
3. Hol a határ, ahol Isten szemében a furfangos ügyesség még nem bűn, vagy már az?

Válasz

poka gyorgy üzente 2 hónapja

MAI LECKE: 1MÓZES 29, 1-35; A CSALÓ MEGCSALATIK

Jákób a nagy álom után végül is eljut Édeanyja testvérének, Lábánnak, birtokaira. Ott juhászokkal találkozik, akiktől megtudja, hogy jó helyen jár. S megtudja azt is, hogy éppen most érkezik a kútra unokatestvére Ráhel, aki atyja, Lábán juhait legelteti. Amit ezután olvasunk, annak akár azt a romantukus alcímet is adhatnánk: "Meglátni és megszeretni a pillanat műve!" Jákób megpiilantja Ráhelt, és egy életre megszereti. Ez a fellángoló szerelem szinte emberfeletti erőt kölcsönöz neki, hiszen olyan hatalmas kútfedő követ emel le Ráhel juhai itatására, hogy arra csak nagyon erős, vagy nagyon szerelmes ember képes. Íme Jákób, akiről eddig eléggé nyílvánvló lett, hogy önmagán kívül senkit sem szeret, most Lábán lányát Ráhelt megszereti, megcsókolja és hangos sírásra fakad.
A történet folytatása szépséges keleti mesének tűnhet azelőtt, aki még nem ismerte fel a Rend Istenének nevelő rendjét. Mert mi történik? Lábán keleti udvariassággal fogadja unokaöccsét és megalkuszik vele bérében. Hiszen Jákób földönfutó és erejénél, ügyességénél nincs egyebe. Fizetségül Ráhel kezét kéri. S akkor ismét Jákób nagy szerelméről olvashatunk: "Így szolgált Jákób Ráhelért hét esztendeig, de ez csak néhány napnak tűnt neki, annyira szerette őt." De a folytatásból kiderül, hogy becsapják a csalót. Ráadásul lélegzetelállítóan úgy, ahogyan ő csapta be apját. Erre mondja a magyar ember: Isten nem ver bottal. S az Ige: "Saját gonoszságod ver meg elpártolásod fenyít meg téged" (Jer. 2, 19). Így nevel rendre a Rend Istene. (folytatása következik)

Válasz

poka gyorgy üzente 2 hónapja

(folytatás)
Ahogy Jákób anyja Rebeka álöltözetbe öltözteti Jákóbot, hogy az áldásra kész vak és öreg Izsák Ézsaunak vélje őt, ugyanígy lefátyolozva viszik be Jákób sátrába a vaksi és öregebb Leát, Ráhel csúnyácska testvérét. Szinte tragikomikus volna a reggeli jelenet, amikor Jákób ébredezvén rájön a csalásra, ha nem kellene felismernünk az egész történésben Isten nevelő rendjét: pontosan úgy csalták meg a csalót, ahogyan ő csalt. S amikor Lábánnak jajong, "Mit tettél velem? Hát nem Ráhelért szolgáltam nálad? Miért csaptál be engem? - Lábán nem is tudja mennyire Isten nevelő rendjének szószólója, amikor ezt mondja: Nem szokás nálunk, hogy a kisebbiket az elsőszülött előtt adják férjhez." Alig lehetséges, hogy át ne villanjon Jákóbban: az se szokás, hogy a kisebbik elvegye az apai áldást a nagyobbik, az öregebb elől.
Vajon hányszor jajdulhatott fel a földön három és fél ezer év óta Jákób a csaló kiáltása: Mit tettél velem? Mit tettél velem férjem, feleségem, gyermekem, barátom, akiben úgy bíztam, jobban, mint a saját szívemben. Mit tettél velem? Ezt csak a Rend Ura és Isten tudja. De nem is ez az igazi kérdés. Mert se a mai Lábánok, se a feleségek, se a férjek, se a barátok nem tehettek velünk semmi olyant, ami bele ne tartozna Isten nevelő rendjébe. Tudunk-e Istennek ezen eszközein túllátni és a "mit tettél velem?" kérdés helyett azt mondani: Mi célból történt ez velem? Aki ide eljut, az Pállal együtt azt is el tudja mondani: Akik Istent szeretik, azoknak minden javukra szolgál." Még Lábán is javukra szolgál.

1. Milyen nevelő eszközei vannak még Istennek, amit a magunk életében is tapasztaltunk?
2. Mi az, ami nem enged az események és személyek mögé látni?
3. Mi az előnye a távlatos látásnak, a pillanatnyihoz képest?

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

poka gyorgy írta 6 órája a(z) Napi Áhitat fórumtémában:

IGÉK A MAI NAPRA (Július 24 Kedd) Reggel: Ézs. 31,...

poka gyorgy írta 6 órája a(z) Ige fórumtémában:

A NYOMORÚSÁGBAN KITARTÓK Róma 12, 12. ...

Varga Zoltánné Marika 13 órája új blogbejegyzést írt: Napi evangélium ( Szerda )

Varga Zoltánné Marika 14 órája új blogbejegyzést írt: Gedeon legyőzi a medianitákat..

Varga Zoltánné Marika 14 órája új blogbejegyzést írt: Otthon lenni,, ( Szerda )

poka gyorgy írta 1 napja a(z) Napi Áhitat fórumtémában:

IGÉK A MAI NAPRA (Július 23 Hétfő) Reggel: 1Móz. 26,...

poka gyorgy írta 1 napja a(z) Ige fórumtémában:

TESTVÉREIM, IMÁDKOZZATOK ÉRTÜNK. 1Thessz. 5, 25. ...

Varga Zoltánné Marika 1 napja új blogbejegyzést írt: Napi evangélium ( Kedd )

Varga Zoltánné Marika 1 napja új blogbejegyzést írt: Szent Biblia üzenete ( Kedd )

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu