Református: BIBLIA ÓRA. (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Reformátusok klubja klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2565 fő
  • Képek - 1137 db
  • Videók - 757 db
  • Blogbejegyzések - 5934 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 30 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
Reformátusok klubja klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Reformátusok klubja klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2565 fő
  • Képek - 1137 db
  • Videók - 757 db
  • Blogbejegyzések - 5934 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 30 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
Reformátusok klubja klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Reformátusok klubja klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2565 fő
  • Képek - 1137 db
  • Videók - 757 db
  • Blogbejegyzések - 5934 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 30 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
Reformátusok klubja klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Reformátusok klubja klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2565 fő
  • Képek - 1137 db
  • Videók - 757 db
  • Blogbejegyzések - 5934 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 30 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
Reformátusok klubja klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

BIBLIA ÓRA.

Ezt a témát Kováts Lajosné indította 7 éve

Ai ige olvasása és megbeszélése.

"Boldogok a tiszta szívüek, mert ők meglátják az Istent". Mt 5.8.

Hozzászólások eddig: 711

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

poka gyorgy üzente 1 hete

MAI LECKE: 1MÓZES 3, 14-24. ISTEN ÍTÉLETTARTÁSA

A bűn büntetése átok. Negativ tartalommal az átok éppoly határozott Isteni akaratkijelentés, amilyen az áldás. A kígyót először állatmivoltában átkozza el Isten, nyomorul, porban csúszó állattá. Az asszony átka a terhesség és a gyermekszülés fájdalma, azon kívül az ókori viszonyoknak megfelelő alárendelt helyzet a férje, mint ura mellett. A férfi átka pedig a fárasztó verejtékes munka. Nem maga a munka átok, hanem hogy fárasztó, sokszor eredménytelen a megátkozott föld miatt, ahol vesződni kell a gazzal, kártevőkkel, az időjárás viszontagságaival. Az utolsó átokszó az egész emberiségre érvényes halál. Mindezt az ítéletet mégis áthatja valami jó, az Isten kegyelme. A munka, ha fáradtságos is, tartalommal tölti meg az ember életét és megajándékoz az alkotás örömével. Jól figyeljük meg, ilyen szavak hangzanak el az ítéletben: élj ... életedben ... eszed a mező növényét ... és ismét eszed... .
Ebben a részben halljuk először az asszony nevét, akit a férfi Évának nevez el. A neve pedig azt jelenti: ÉLŐ, az ÉLETADÓ. Az asszonyon keresztül kap az ember, az emberiség haladékot. Meg kell majd halnia, de a végtelen élet áradata indul el a szíve alól. Íme, a kegyelem az ítéletben. Fájdalommal kell majd szülnie gyermekét, ez az ítélet; de szülhet, újra és újra gyermeknek adhat életet -- ez a kegyelem. Igaz, ezután a férfi uralkodni kíván asszonyán (ez az ítélet), s az egység helyett megkezdődik a nemek harca -- de valami ezt is enyhíti. Egy megható és szívet melengető: "mégis": "Mégis vágyakozol a férjed után"! Isten kimondta, hogy állandó küzdelem lesz a sátáni erők és az emberiség között. Ez a harc a Sátán és az asszony közt, valamint utódjaik vagy magvaik között dúl.
(folyrarása következik)

Válasz

poka gyorgy üzente 1 hete

(folytatás)
Az asszony utódja Kain volt, azután az egész emberiség, majd Krisztus és azok, akik együttesen őbenne vannak. A kígyó utódai közé tartoznak a démonok és bárki aki az ő sötét országát szolgálja, akinek atyja az ördög (Ján. 8, 44). A Sátán megnyomorítja az emberiséget (sarkát mardosod), de a Mag, Krisztus méri a végső csapást (ő a fejét tapossa, "szétzuzza a fejedet"). A teológusok nagy része szerint tehát itt találjuk az ószövetség első messiási jellegű kijelentését és jövendölését.
Majd az "ítélethirdetés" végén pedig azt olvassuk, hogy az Úr Isten bőrruhát készített az embernek és feleségének, és felöltöztette őket, egy állat áldozata árán. Milyen szépen kifejeződik itt is Istennek aláhajló kegyelme és szeretete, aminek ára Isten Bárányának az élete. Az ítélethez még az is hozzátartozik, hogy az embernek el kell hagynia Édent. Ki kell lépniük a most már rájuk váró ítéletes és mégis Isten kegyelme alatt való "életbe."

1. Ma hol látható az Atya büntetése mögött meghúzódó kegyelem és szeretet?
2. A változhatatlan Isten esetenként megváltoztathatja döntését?
3. Milyen esetben tapasztalható ma a kint rekedt állapot?

Válasz

poka gyorgy üzente 1 hónapja

MAI LECKE: 1MÓZES 3, 8-13. HOL VAGY?

Ebben a szakaszban máris megjelenik a bűnnek második tragikus következménye: a félelem. Minden lelki betegség fő gyökere a félelem. Abban a pillanatben, hogy az ember lop a jó és a rossz tudásának fájáról: félni is kezd. Egymástól is félni kezdenek - a férfi és a nő. Ennek szimbóluma a fügefalevél, amit maguk köré raknak. A jó és a rossz tudásáig az embernek olyan természetes volt Istennel a viszonya, mint a füvekkel, fákkal, virágokkal, madarakkal, állatokkal. Milyen gyermekdeden bűbájos a bibliai leírás, ahogy érzékelteti ezt a viszonyt. Isten ott járkál a fák alatt... Azt jelenti ez a kép: Isten olyan természetesen közel volt hozzájuk, mint a természet. Úgy beszélt az ember Istennel, az Istenhez, mint a fákhoz, virágokhoz és állatokhoz. Vagy mint a társához. Ez a viszony romlik meg, az ember félelmében rejtőzködni kezd Isten elől is. Maga akarja bebíztosítani magát - Istennel szemben is - valami rejtekben, a bokor mögött. Amikor kérdez Isten, hogy hol vagy, akkor az embernek azt kellene válaszolnia, hogy magányosságban, félelemben, rejtekben! Ez a válasz jellemezné leginkább bukásának valódi képét.
Ha van az ember tragédiájának egy világos pontja, egy szépséges szép jelenete - akkor ez az, hogy Isten megkérdezi az embert: - HOL VAGY? Nem azért mintha nem tudná, hanem azért, hogy lehetőséget adjon neki az őszinte válaszra. - Magányosságban, félelemben, rejtekben vagyok, Istenem, Uram, egyedül ellened vétkeztem, könyörülj és irgalmazz nekem és társamnak, az asszonynak. Ez az egyetlen egy pont volt, ahol megrordulhatott volna az ember tragédiája. Ma is ez az egyetlen pont, ahol megszakad az átoklánc. (folytatása következik)

Válasz

poka gyorgy üzente 1 hónapja

(folytatás)
De nem ez történik, hanem folytatódik az ember tragédiája, és megkezdődik az egyik leginkább szégyenletes emberi magatartás: a vádaskodás és a felelősség-áthárítás: Nem én, hanem ő. A férfi ráadásul úgy vádolja a nőt, hogy Istent is belekeveri. Mai napig megnyilvánuló emberi bűnös magatartás ez, az ősi felelősséghárítás az emberekre, a körülményekre, és az események közjátékára. Áldozat szerepében tetszelgünk, mintha csakúgy az ördög bújt volna az emberbe, és ez rajta kívül történt volna. Az a személy, aki őszintén ki tudja mondani Isten felé, és ha kell az ember felé is - "én voltam, én egyedül vagyok hibás" - csak az éli át a csodát, hogy már nem magányos, mert van egy Gazdája. Átéli, hogy nem fél és nem szorong többé, mert önként állt meg, meztelenül, semmit sem takargatva a Bíró előtt, és az - ingyen kegyelemből - fölmentette. Nem kell rejtőzködnie többé, minek is, híszen hazatalált.

1. Hogyan lehetséges az, hogy a hívő ember is félni szokott időnként?
2. Miért van olyan nehezünkre a tévedéseink meghallása?
3. Miért kényelmesebb az áldozat szerepében tetszelegni?

Válasz

poka gyorgy üzente 1 hónapja

MAI LECKE: 1MÓZES 3, 1-7; A BŰNESET

Ez a rész beszámol arról, hogy ki indította el a bűneset folyamatát: a KÍSÉRTŐ. Két jellemvonását emeli ki Jézus a kísértőnek, az ördögnek s ezt látjuk ebben a történetben is: EMBERGYILKOS és HAZUG. A célja mindig az, hogy az ember életét nyomorítsa meg, vagy oltsa ki, és ebben a jól bevált módszere a hazugság és annak felsorolhatatlanul sok a formája. Mi a kísértés? A biblia azt mondja: KÜLSŐ TÁMADÁS, amelynek során az ördög el akar szakítani Istentől. És hogyan akar elszakítani? Itt szokták feltenni a kérdést? Vajon milyen nyelven beszélt a kígyó Évával, és hogyan érthette meg Őt?
Aki ismeri a Szenírást, tudja, hogy itt nem arról van szó, hogy valamilyen nyelven beszélt. A kísértés úgy történik, hogy az ördög olyan gondolatokat sugall az áldozatnak, amik újra és újra eszébe jutnak. Ez ma is pontosan így történik. Ha figyelmesen elolvassuk itt a leírást, akkor látjuk: Évának a szeme újra és újra arra a fára tévedet, amelyikről Isten azt mondta: NE EGYETEK!. Minél többször odanezett, annál jobban felerősödött benne ez a kívánság. Minél jobban szugerálta a fát jobban megígézte őt a fa. A kísértés az, amikor ilyen gondolatai támadnak az embernek. S ha ezeket a gondolatokat melengeti, ha ezekkel foglalkozik, ha ezeknek helyt ad magában, akkor abból lesz a bűn. Jakab apostol tökéletes lélektani ismeretekkel írja le ugyanezt folyamatot (Jak. 1, 14-15). Kívánság, bűn, halál. Ezen a három lépcsőn akar levezetni minket a kísértő, de az első lépcsőn még nemet mondhatunk. (folytatása következik)

Válasz

poka gyorgy üzente 1 hónapja

(folytatás)
Itt derül ki az, hogy az ördög, aki először csak kérdőjelet görbít oda az Isten kijelentő mondata után, ezt követően már az ellenkezőjét állítja annak, amit Isten mondott, és annak a végére felkiáltó jelet tesz. Amikor Éva idézi Istent, hogy azért nem kell ennünk arról a fáról, mert ha eszünk meghalunk, akkor erre az ördögi válasz ez: Dehogy haltok meg! Csak itt már annyira belement a kísértővel való párbeszédbe, hogy kezd elhomályosulni a hallása, a látása, az értelme.
Felmerül a kérdés: miért tíltja el Isten a tudás fájától az embert? Nem a tudás fájától tiltja el, hanem attól, hogy Ő állapítsa meg, hogy mi a jó és mi a rossz. Ezt Isten önmagának tartja fenn. Szokták mondani azt is: Íme, milyen bajba sodorta az asszony az emberiséget.. Miért csak az asszony? Ádámnak meg volt a lehetősége, és meg lett volna a kötelessége, hogy arra a rendre emlékezteti Évát, amit az Isten alkotott. Miután ettek abból a gyümölcsből ennek következményeként nem az emberben történik változás, hanem az ember és Isten kapcsolata szakadt meg, Aztán rádöbbennek arra, hogy mezítelenek, és elkezdik takargatni magukat, azóta is ebbe takargatásba fárad bele az emberiség.

1. Milyen mai eszközei, módszerei vannak a Sátánnak, amivel minket megkísért?
2. Mikor és hogyan kell ellentmondani a kísértésnek?
3. Melyek a takargatásnak a mai formái?

Válasz

poka gyorgy üzente 1 hónapja

MAI LECKE: 1MÓZES 2, 18-25; AZ ASSZONY TEREMTÉSE

Szállóigévé lett ez a bibliai mondat: Nem jó ez embernek egyedül lenni. Amit az 1, 27 is kifejezett, miszerint teremtési rend az, hogy az emberek éljenek egymással közösségben, az itt is megismétlődik, hangsúlyozva azt, hogy az asszony, tehát a másik ember - segítőtárs. Ez a felhatalmazás, hogy az ember uralkodjék a földön élők fölött, csak az állatokra, a természet világára szólt, nem pedig a másik emberre, akit Isten nem rabszolgának vagy személytelen munkaerőnek szánt, hanem egyenrangú segítőtársnak, felebarátnak. Ebben a szakaszban tehát megjelenik előttünk a nő megteremtése és a házasság intézményének a létrehozása. Isten úgy tervezte, hogy a férj és a feleség lelki, működő egységet alkosson, becsületesen éljen, szolgálja Istent, és együtt tartsa meg a parancsolatait. Amikor ez az összhang létrejön, a társadalom felvirágzik Isten áldó keze alatt. Ádám egyedül volt és nem volt jó, a teremtésben minden más jó volt.
Isten úgy döntött, hogy az emberhez illő segítőtársat (szó szerint "neki megfelelő" vagy "hozzá hasonló segítőt") alkot az embernek. A "segítőtárs" kifejezés tehát nem lealacsonyító értelmű. A Szentírás gyakran használja a mindenható Isten jellemzésére is (például a Zsolt. 33, 20; Zsolt. 70, 6; 115, 9; ahol "segítségnek" fordítják. Az, hogy a nő "hozzá illő", alapvetően azt jelenti, hogy amit az Ige Ádámmal kapcsolatban leír az 1MÓZ. 2, 7-ben, az ugyanúgy érvényes volt az asszonyra is. Ugyanolyan volt a természetük. (folytatása következik)

Válasz

poka gyorgy üzente 1 hónapja

(folytatás)
De amit a férfi nélkülözött (a magánya nem volt jó), azt az asszony pótolta, éa amit az asszony nélkülözött, azt a férfi pótolta. A csúcspont az egy testté válás volt (24, vers) - a férfi és a nő teljes egysége a házasságban. Ezt a teljes egymáshoz való tartozást fejezi ki a "csontomból való csont és testemből való test" - felismerés. Mivel Ádám és Éva lelki egységben éltek, becsületesen bűn nélkül, ezért itt nem volt szükség utasításra a "fej" szerepét illetően. Pál később tárgyalja ezt a teremtés rendjével kapcsolatban (1Kor, 11, 3; 1Tim. 2, 13).
Mezítelenségük arra utal, hogy nem zavartatták magukat egymás társaságában, nem volt bennük semmi félelem attól, hogy a másik visszaél vele. Ezt a közösséget később összezúzta a bűneset, és csak bizonyos mértékig áll helyre a házasságban, amikor a házastársak már nem szégyellik magukat egymás előtt. Itt a mezítelenség, bár szó szerint értendő, mégis a bűntelenségre utal.

1. Miből fakad az, hogy időnként az emberek mégis szeretnek uralkodni egymás fölött?
2. Különböző személyiségű emberek hogyan lehetnek egymásnak jó segítőtársai a házasságban?
3. Mi szükséges ahhoz, hogy egy férfi és egy nő egységben legyen egymással?

Válasz

poka gyorgy üzente 1 hónapja

MAI LECKE: 1MÓZES 2, 1-17; AZ ELSŐ EMBER AZ ÉDEN KERTJÉBN

Az ószövetség gondolatviágában a hetes szám a teljesség kifejezője, a teremtés hét napja ennek megfelelően egy teljes periódust jelent, ahol a hat munkanap után a hetedik napon mintegy áment mondott Isten a teremtésre az áldó és megszentelő szó kimondásával. A célhoz érésnek, a tervbe vett munka jó véghezvitele utáni megnyugvásnak a napja lett a sabbat, amely az ószövetségi korban a hétnek egyetlen külön névvel megnevezett napja volt. Hozzátartozott ez is Isten teremtése rendjéhez, emberi vonatkozásában figyelmeztet rá a tízparancsolat törvényadása (Ex. 20, 8-11).
Ádám megteremtésében éles az ellentét: akkor, amikor nem volt élet, nem volt növekedés, nem volt eső, és senki sem művelte meg a földet, Isten nagy gonddal megformálta az embert. Az Úr munkájába az emberi élet megteremtése során beletartozott az ember megformálása a porból, és az élet belelehelése. A formálta szó művészi munkára utal. Mint egy fazekas, aki edényt formáz, Isten úgy formálta az embert agyagból. Isten az élet leheletét lehelte az emberbe, és ezzel tette élőlénnyé. Így lett az ember lelki lénnyé és képes arra, hogy szolgálja Istent és közösségben legyen vele.
Az ember tökéletes környezetbe került. A kert lehetőséget biztosított az ember engedelmességének kipróbálására. A nagyszerű kert, a fák és a folyó leírása vezet a parancshoz, hogy az ember mindezt élvezheti, de nem ehet a tiltott fáról. E fák között a kertben volt egy mely életet, és egy másik, amely tudást adott, legalábbis annak aki evett róluk. Ez a tudás tapasztalati volt. A "jó és gonosz", az életet védő és az életet elpusztító dolgok birtoklása akkor valósul meg, ha esznek a tiltott gyümölcsből. A 11-14. versek leírják az akkor ismert világ gazdagságát, pontos helyneveket megemlítve.
(folytatása következik)

Válasz

poka gyorgy üzente 1 hónapja

(folytatás)
Az ember célja a lelki szolgálat, amint ezt a gondosan kiválasztott szavak jelzik: Isten a kertbe helyezte, hogy azt művelje és őrizze. Bármilyen munkát is végzett, az Istennek végzett szolgálat volt. A 16. versben szerepel először az Ószövetségben egy olyan szó, ami a legfontosabb parancsot jelentő Ige. Isten első, az embereknek szóló parancsa az életre és a halálra, a jóra és a gonoszra vonatkozott. Az ember minden más gyümölcsből szabadon ehetett, de ha eszik a tiltott fától akkor meg kell halnia.
Elsősorban megint Mózes vezetése alatti Isten népének szóló üzenet rejlik ebben. Isten különleges célra teremtette az emberiséget, és képessé tette erkölcsi felelősségvállalásra. Behelyezte az embert a kertbe és figyelmeztette, hogy előtte áll az élet és a halál, attól függően, hogy engedelmeskedik-e a parancsnak. Az 5Móz. 30, 11-20-ban található, minden Izráelnek szóló parancs, hasonló motívumokat tart az, mint 1MÓZ. 2, 8-17-ben leírtak; ha engedelmeskednek Isten parancsainak, életet és áldást nyernek. .

1. Miért fontos az, hogy Isten ma is formáljon bennünket?
2. Miért adta Isten az embernek a szabad akaratot, a választás jogát?
3. Miért fontos Istennek szolgálni? Ő szolgává akar tenni bennünket?

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

Varga Zoltánné Marika 3 órája új blogbejegyzést írt: biblia üzenete ( Szerda )

Varga Zoltánné Marika 3 órája új blogbejegyzést írt: Szent Biblia üzenete ( Szerda )

Varga Zoltánné Marika 3 órája új blogbejegyzést írt: Evangélium. (Szerda )

Varga Zoltánné Marika 8 órája új képet töltött fel:

Jokivansag_2038053_9122_s

Varga Zoltánné Marika 8 órája új képet töltött fel:

Ige_2038052_4773_s

Varga Zoltánné Marika 18 órája új blogbejegyzést írt: Napi evangélium ( Kedd )

Varga Zoltánné Marika 18 órája új blogbejegyzést írt: Valódi kapcsolatok építése.

Sályi Tiborné Erzsike 21 órája új blogbejegyzést írt: Napi Ige és Gondolat

Varga Zoltánné Marika 1 napja új blogbejegyzést írt: Lelki útravaló ..( Kedd )

Varga Zoltánné Marika 1 napja új blogbejegyzést írt: Szent Biblia üzenete ( Kedd )

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu