Református: BIBLIA ÓRA. (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Reformátusok klubja klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2575 fő
  • Képek - 1153 db
  • Videók - 766 db
  • Blogbejegyzések - 6942 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 30 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
Reformátusok klubja klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Reformátusok klubja klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2575 fő
  • Képek - 1153 db
  • Videók - 766 db
  • Blogbejegyzések - 6942 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 30 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
Reformátusok klubja klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Reformátusok klubja klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2575 fő
  • Képek - 1153 db
  • Videók - 766 db
  • Blogbejegyzések - 6942 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 30 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
Reformátusok klubja klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Reformátusok klubja klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2575 fő
  • Képek - 1153 db
  • Videók - 766 db
  • Blogbejegyzések - 6942 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 30 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
Reformátusok klubja klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

BIBLIA ÓRA.

Ezt a témát Kováts Lajosné indította 8 éve

Ai ige olvasása és megbeszélése.

"Boldogok a tiszta szívüek, mert ők meglátják az Istent". Mt 5.8.

Hozzászólások eddig: 755

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

poka gyorgy üzente 6 napja

MAI LECKE: 1MÓZES 18, 16-33. ÁBRAHÁM IMÁDSÁGA

Ábrahámé a bibliában feljegyzett első imádság. Előtte is van már szó a Szentírásban könyörgésről, például akkor amikor Nóé segítségül hívja az Úr nevét, de nincs lejegyezve annak az imádságnak a tartalma. Ez az első, amiből tudhatjuk, hogy egy valamikori hívő ember hogyan könyörgött. Ez szolgál ma számunkra vezérfonalul és ehhez kötődve figyelhetünk fel a hathatós, erővel teli imádságnak néhány vonására.
ELŐSZÖR is az ilyen imádság mindig azt jelenti, hogy ISTEN SZÍNE ELŐTT MEGÁLLOK. Nézzük csak meg: amikor a férfiak megfordultak és elindultak Sodoma felé, Ábrahám még ott állt az Úr előtt. Megállni az Úr Isten színe előtt, bármilyen egyszerűnek is tűnik, mégis ez az egyik legnehezebb feladat. Azért, mert egyre gyorsabbá vált életünk ritmusa és a néhány perces megállás is nehezen megy nekünk. Amikor nem teszünk semmit, ne nyüzsögjünk, ne másfele terelődjenek el a gondolataink, hanem csak csendben legyünk az Úr előtt. Vajon nem azért nem tudunk hathatósan és erővel imádkozni, mert a legtöbb imádságunk már rég véget ért, mielőtt még igazából elkezdődött volna? Sokszor van az úgy, hogy az Úr Isten még beszélgetne velünk, kész volna meghallgatni és válaszolni a kérdéseinkre, de mi már nem vagyunk ott, tovább rohantunk, már rég kimondtuk az áment, az imádságunk már rég befejeződött, mielőtt igazából elkezdeődött volna.
MÁSODSZOR azt emeli ki ez a történet, hogy nem is akárhogyan lehet megállni, hanem mindig csak ALÁZATTAL. Olyan szép, ahogyan Ábrahám többször ismétli: bocsássa meg nekem az Isten, hogy ilyen merész vagyok, hogy szólok, pedig csak por és hamu vagyok. (folytatása következik)

Válasz

poka gyorgy üzente 6 napja

(folytatás)
Ezzel szemben mi sokszor talán, ha nem is tudatosan, de egyenlő rangra emeljük magunkat Istennel. mivel én hiszek benne és az Ő útján járok, ezért Ő tartozik nekem, s mint egyenlő felek beszélgethetünk egymással, s mivel hiszek, várhatok Tőle meghallgatást, kéréseimre választ - gondoljuk.
Márpedig Istent nem lehet nekünk eladósítani és magunkat vele egyenlő rangra emelni, hiszen Ő a Teremtő s mi csupán az Ő porszemnyi teremtményei vagyunk. Ennek az alázatnak része tehát a bemutatkozás is: por és hamu vagyok.
HARMADSZOR arra figyelhetünk fel ebben az imádságban, hogy Ábrahám nem magáért imádkozik , hanem MÁSOKÉRT, Sodomáért, az egész városért és különösképpen a Sodomában élő rokonaiért. Fontos kérdés ez is, hogy vajon magunkon túlmenően még hányan férnek bele a mi imádságainkba?
NEGYEDSZER arra figyelhetünk fel, hogy Ábrahám imádságában elkezd alkudozni Istennel és ebben ott van a kitartása és állhatatossága. Nem adja fel könnyen, hanem 50 igazról lealkudja 10 igazra. Ha találtatik ott tíz igaz, akkor megkegyelmez Isten az egész városnak a tíz igazért. Ábrahám tehát hiszi azt, hogy az imádság a hívő ember kezében egy olyan ajándék és eszköz, ami hathatós, és amit Isten kínál. Hiszi azt a hívők Atyja, hogy imádsága által az ítélet feltartóztatik, hogy Isten az imádság által ad nekünk részt a világ kormányzásában és hogy ezáltal az élet és a világ megváltozik vagy megváltozhat.

1. Mi az imádság? Miért fontos ezt gyakorolni?
2. A fenti négy vonás közül melyik áll hozzánk közel és melyik távol? Miért)
3. Szabad-e nekünk alkudozni Istennel, hogyha Ő már valamit eldöntött?

Válasz

poka gyorgy üzente 2 hete

MAI LECKE: 1MÓZES 18, 1-15; AZ ÍGÉRETET EGY LÁTOGATÁS ERŐSÍTI MEG

Ebben a történetben az Úr angyalai kettős céllal látogattak a földre. Egyrészt Ábrahám hitének az erősítésére, Lótnak a megmentésére, másrészt Sodoma bűnének a leleplezésére, s a büntető ítélet végrehajtására. Az Úr angyalai követként jönnek Ábrahámhoz. Az volt a feladatuk, hogy a rájuk bízott üzenetet átadják. Sokakat érdekelhet az a mellékes kérdés, hogy ezek az angyalok milyen testben jelentek meg, hogyan ettek és ittak, ha nem a földi testben jöttek el. Akit érdekel ez a kérdés, gondoljon arra, hogy a feltámadott Jézus is új testben járt-kelt és evett. E lelki testben való tápláltatás kérdésénél pedig érje be Augustinus hasonlatával: másképpen szívja fel a vizet a száraz föld és másképp a napsugár, amaz szomjú szükségből, emez lehetőségként.
Ezek az angyalok úgy jelennek meg Ábrahám előtt, mint mindennapi vándorok. Ábrahám nem veszi észre, hogy ők Istennek különleges küldöttei, angyalai, ugyanis, ahogy Gyökösy Endre fogalmaz, ők civilben járnak ebben az esetben. Olykor Isten a hívő embernek nem valami megrendítő hangban, szózatban vagy földrengésben jelenik meg (lásd Illés történetét), hanem a csendben, a mindennapi élet eseményeibe belesimulva, úgy, hogy akár össze is lehet téveszteni egy kertésszel (lásd Mária és a feltámadott Jézus találkozását). Ő nem csak egy templomban, de otthonunkban is így akar megjelenni és üzenetet átadni, gyakran egy hétköznapi személy által. Assisi Ferenc mondta: sok embernek nagy istenélménye úgy kezdődik, hogy sátorlakó félnomád emberélménye támad. Ábrahám éppen a Mamré tölgyesében lakott, tipikus sátorlakó félnomád élménye támad. (folytatása következik)

Válasz

poka gyorgy üzente 2 hete

(folytatás)
A keleti emberek vendégszeretetével veszi körül a hozzá érkező ismeretlen embereket. E vendégszeretethez hozzátartozik a bőbeszédű alázatos hívogatás, lábmosás, étellel való gazdag kínálkozás. A küldöttek személyében Ábrahám közvetve mégiscsak Istennel találkozott, és mint "Isten barátja" vendégül látója volt. Érdemes Jézus szavaira gondolni: "Jövevény voltam, és befogadtatok... "
Ezek az angyalok újból a jó hírt hozzák, esztendőre Sára fiút fog szülni. A közölt jó hír hatása ugyanaz, mint korábban, csak itt nem Ábrahám, hanem Sára az, aki kételkedve nevet az ő ígéretein. Ő is csak magát látja, aki már túlesett a változás korán és nem gondol arra, hogy Istennél nincs lehetetlen. Mindezek az apró epizódok fokozottan akarják aláhúzni azt, hogy Izsák emberi reménység ellenére, Isten ajándékaként születik. Annál szembetűnőbb ebben Isten szövetséges hűsége, amelynek a tettekben való megnyílvánulásai olykor késni látszanak, de el nem maradnak. Amikor mi magunk is ilyen hihetetlen dolgokkal kerülünk szembe, az emberi válasz mindig ugyanaz: Sárához hasonlóan az embert hirtelen éri kijelentés, nevet, aztán félelemből letagadja, hogy nevetett. De Isten ismeri az emberi szívet, és tudja, hogy a keresztyének is gyakran meghökkennek, amikor elmondja, hogy mit tud tenni. Semmi sem hihetetlen azoknak, akik szövetséges közösségben élnek az Úrral, mert Neki semmi sem lehetetlen.

1. Mondjunk példát saját életünkből, amikor Isten az élet eseményeibe belesimulva jelent meg nekünk?
2. Melyik a hívő ember vendégszeretetének fő ismérvei?
3. Ha Istennél semmi sem lehetetlen, akkor imádságunk kéréseit miért nem teljesíti?

Válasz

poka gyorgy üzente 3 hete

MAI LECKE: 1MÓZES 17, 1-27; NÉVVÁLTOZTATÁS ÉS SZÖVETSÉGKÖTÉS

Ebben az igeszakaszban fordul elő először az Ószövetségben a "mindenható Isten" él saddaj kifejezés, amely aztán többször is szerepel Mózes első könyvében. A jelen történetben kettős irányú szövetségkötés történik: Istennek meg vannak a kívánságai, de el is kötelezi magát ígéreteinek a teljesítésére. Amit Ábrahámtól kíván az kettős dolog. Az egyik ez: járj előttem és légy tökéletes, a másik a soron következő körülmetélés. Az Úr előtt járni azt jelenti, hogy életünket, cselekvéseinket Isten szeme előtt tudni. Amit pedig Isten magáról ígér, az a szövetségbe vonás kegyelmi tette és a már többször hangoztatott kijelentés Ábrahám utódainak az elszaporodásáról. Ezt a kijelentést most Isten kapcsolatba hozza Ábrahám nevének megváltoztatásával.
Az Ábrám név jelentése dicsőséges atya, míg az Ábrahámé sok nép atyja. A különbség szembeötlő. Míg Ábrám egymagában dicsőséges, kiváló személy, addig Ábrahám az utódok nagy sokaságát képviseli. A kiválasztás értelmére, céljaira terelődik a hangsúly, a nagy népre esik a tekintetünk, amelyen át egyszer megáldatnak a föld minden nemzetségei. A névváltoztatás különben az ókorban gyakori, olykor szertartásos dolog volt, például a királyok trónra lépésénél.
Istennek az Ábrahámmal kötött szövetsége, az új név értelmének megfelelően kollektiv jelentőségű. Nemcsak Ábrahámra van tekintettel, hanem utódaira is. Az ígéretnek különösképpen lelki része az a mondat, hogy: "Istened leszek neked és utódaidnak", mert benne van a soha meg nem szűnő gondviselés és a megváltó szeretet, amely aztán végigkíséri az egész Szentírást. A szövetség jele Ábrahámra és vér szerinti utódaira, a választott népre nézve, egy testi jegyhez, a körülmetéléshez való ragaszkodás volt. A körülmetélés szokása máig is ismert a világnak különböző részein lakó, jobbára primitiv népeknél. Maga a körülmetélés általánosságban valószínűleg a serdülés illetve a férfivá érés felavató ceremóniái közé tartozott. Az Ószövetségben azonban az Isten népéhez való tartozás testi ismertető jele lett, s mint ilyen kötelező volt gyermekkortól fogva. (folytatása következik)

Válasz

poka gyorgy üzente 3 hete

(folytatás
A Szentírás máshol is utal a körülmetélésre, mint az elválasztás, a tisztaság és a szövetséges hűség szimbólumára. Mózes azt mondta, hogy Isten körülmetéli népe szívét, hogy csak Őt imádják (5Móz. 30, 6.). Pál azt írja, hogy a "a szív körülmetélése" bizonyítja az üdvösséget és a közösséget Istennel (Róma 2,28-29, Róma 4, 11). Az embernek bizalommal kell fordulnia Istenhez, és ígéretéhez, lemondva a testi erőről. A hitetlenséget, a pogányságot a Biblia körülmetéletlen szívnek hívja (Ezé. 9, 26; Ezé. 44, 7-99).
Isten kijelentette, hogy Szárai ezután Sára lesz. Ez a név bár csak kis változással jár, hiszen hercegnő a jelentése, azzal a különbséggel, hogy most már az ígéret birtokában királyoknak az őse, hercegnője lesz. Ábrahám nevetett, mert hihetetlennek tünt neki, hogy egy meddő 90 éves nő fiút szül. Ábrahám azt hitte, hogy utódai Izmaelen keresztül jönnek majd. De Isten biztosította őt arról, hogy Sára szül majd fiút, akinek a neve Izsák lesz, ami azt jelenti, hogy:Nevet. A fiú neve állandóan emlékeztető lesz arra, hogy Ábrahám és Sára is kinevette Isten szavát. A szövetség jele, a körülmetélés a családhoz tartozó idegen fajú szolgákra is kiterjesztendő volt. ami a kegyelem körének a tágulását jelenti.

1. Ma mi a szövetség jele és mire bátorít minket?
2. Hogyan nevezne el téged a környezeted, te önmagadat, és Isten téged?
3. Miért vesz el időnként Isten tőlünk valami olyasmit, amiben pedig igazán erősek vagyunk?

Válasz

poka gyorgy üzente 4 hete

MAI LECKE: 1MÓZES 16, 7-16; HÁGÁR TALÁLKOZÁSA AZ ÚR ANGYALÁVAL.

A fejezet folytatását olvasva, talán felvetődik bennünk a kérdés, hogy Isten még mindig hallgat? Ábrám és Szárai felé még igen, számukra még nincs mondanivalója. Nekik még egészen le kell aratniuk, amit vetettek, hogy újra felfigyeljenek: honnan estek ki, mi is történt velük. De Hágár felé nem hallgat. Isten azzal a Hágárral áll szóba, akit eddig senki nem kérdezet meg. Azzal a Hágárral, akit Szárai sem kérdezett meg, és Ábrám szavát sem lehet hallani Hágárhoz. Számukra Hágár csak eszköz, egy maguk által elgondolt cél érdekében. De Isten számára egy szenvedő ember. Mi már Jézus Krisztus által tudjuk, hogy Isten mindig a szenvedők pártjára áll! A senkik, a semmik, a vakok, a bénák, a bélpoklosok pártjára. Most pedig egy különös vándor (egy angyal) képében, hangjában állítja meg az úrnője elől Egyiptom felé menekülő , űzött vadként futó Hágárt: "Honnan jössz és hová mégy? " Ha van lélekbe markoló, úgynevezett egzisztenciális kérdés, akkor ez az. Lehet, hogy most ezeket a sorokat olvassa valaki aki ugyanilyen űzött és kisemmizett lelkiállapotban van, mint Hágár. Ha olvassa, hallja meg a kérdést! S tudja meg azt is, hogy az Úr tudja, honnan jött, hova jutott és hova megy, rohan, tántorog és menekül a maga kis élete pusztájában. Mint ahogy Hágárról is tudja, hogy kicsoda, és azt is, honnan menekül és hova tart kétségbeesésében.
Isten két biztatást mond neki, az első egy felszólítás volt, amit nem lehetett könnyű hallani: térj vissza és alázkodj meg. A másik pedig egy ígéret: fiút fog szűlni. Feltűnő, hogy itt Hágár szinte ugyanazt az ígéretet kapja, amelyet az Úr Ábrám előtt ismételgetett: fia születik, utódai nagy néppé szaporodnak. Az egész jelenet, az Úr angyalának a jövetele, tanácsa és ígérete arról tesz bizonyságot, hogy Istennek nem csak speciálisan kiválasztottaira van gondja az üdvtörténet menetén belül, hanem az Ő egyetemes szeretete gondot visel az úgynevezett pogányokra is. (folytatása következik)

Válasz

poka gyorgy üzente 4 hete

(folytatás)
Az ígéreteket befejező két ritmikus formában fogalmazott vers (11-12. versek) Hágárnak a születendő gyermekére vonatkoznak. Először a gyermek nevét és etimológiáját halljuk. A héber JISMÁ' ÉL név szerint azt jelenti, hogy "isten meghallgat", ami a jelen helyzettel összekapcsolva Isten gondviselő szeretetére utal, amellyel észrevette Hágár nyomorúságát. Emellett az ÉL RÓ'I elnevezés szerepel aminek a jelentése: AZ ENGEM LÁTÓ ISTEN. A jelzőben levő látás a szemmel tartás, gondviselés kifejezője. A 13. vers második fele alig fordítható le, a magyar nyelv kifejezésmódjához alkalmazott fordítás ez, hogy én is láthattam itt, aki engem látott. A hangsúly a RÁ'ÁH igének mint motivum szónak a variálása van. Egyik oldalról hangsúlyos az, hogy Isten meglátta Hágárt, ez ugyanúgy a gondviselő észrevétel kifejezése, mint az előzőkben a meghallotta szó. Másik oldalról pedig megdöbbentően nagyszerű élmény az, hogy egyszerű ember látta az Isten követét, akinek a látását általános meggyőződés szerint élő ember nem viselhette el. Nos, Hágár, a megvigasztalt visszamegy Száraihoz. S annak teljes lehet az "elégtétele". S még nem tudja, hogy nemcsak ő fogja learatni, amit vetett, hanem ezer és ezer éven át minden utódja, a még meg sem született édes fiának, Izsáknak, mert Izmáel lesz a szilaj beduinok, az arabok őse, aki "sátrát minden testvérével szemben üti fel." Íme, még ezred évek után is, ezekben a hónapokban is. Isten az engedetel Ábrámmal mégis tartja a szövetséget, mert ha mi hűtlenkedünk is, Ő hű marad, de Ábrámnak és minden utódjának nagy árat kell fizetnie, hogy az Úr helyett Szárai "idegállapotára" volt tekintettel.

1. Milyen módon szoktuk egymást eszközként használni? Mondjunk példát.
2. Mit fogalmaznál meg magadnak, ha kérdeznék, honnan jösz és hová mész?
3. Személyre szabottan, milyen jelentéssel bíró nevet adnál magadnak? Hogyan nevezed Istent, ki Ő a számodra leginkább?

Válasz

poka gyorgy üzente 1 hónapja

MAI LECKE: 1MÓZES 16, 1-6; SZÁRAI ÁBRÁMHOZ ADJA HÁGÁRT.

Amint Ábrám hite fejlődött és próba alá került, késlekedés mutatkozott Isten ígéretének beteljesedésében. A gyenge pillanatokban vannak alternativ megoldási javaslatok, olyan tervek, amelyek nem hitből fakadnak. Az emberi erőfeszítések, melyek be akartak segíteni az isteni ígéretek megvalósításába, bonyolultabbá tették a dolgot. Később Izráelnek is meg kellett tanulnia, hogy amikor megpróbálja Isten nélkül intézni az ügyeit, ezek az ügyek bonyolulttá válnak.
Azt mondja Szárai Ábrámnak: "Íme, az Úr nem engedte, hogy szüljek... " Érzékeljük, hogy amit Szárai mond, az csupán féligazság, hisz elhallgatja azt, amit az Isten ígéretként az életükbe elhelyezett. Nincs veszedelmesebb hazugság a féligazságnál, hiszen a gyanútlan előtt igazságnak tűnhet. Ábrám elfogadja Szárai javaslatát, hogy Isten ígérete ellenére belemenjen egy akkoriban szokásos, a környező pogány népektől átvett megoldásba. Eszerint abban az időben az volt a jogi szokás, hogy a meddő asszony feleségül adhatta szolgálóját a férjének, és a születendő gyermeket az első feleség gyermekének tekintették. Ha a férj azt mondta a rabszolga-feleség fiának: "az én fiam vagy", akkor ő lett az örökbefogadott fiú, és örökös. Ezért nem lehetett kifogásolni Szárai javaslatát az akkori idők szokása szerint. De Isten gyakran elutasítja a társadalmi szokásokat.
Szárai viszonyulásába tehát ne lássunk bele semmiféle erkölcstelenséget, hanem azt, ami valójában volt: engedetlenség és hitetlenség. Mi ebben az engedetlenség és hitetlenség? Az a gondolat, amely bármikor, bármely hívő embert megkísérthet: segítsünk egy kicsit Istennek. mi magunk vegyük kezünkbe sorsunk alakítását, mert Isten késlekedik, vagy nem akar segíteni. Olyan "természetes" ez a gondolat, hogy még a közmondás is Ábrámnak és Szárainak ad igazat: "Segíts magadon, és az Isten is megsegít." Valóban természetes és okos gondolat némely esetekben, de itt semmiképpen nem az, hiszen Ábrám határozott kijelentést kapott több ízben is gyermekét illetően. (folytatása következik)

Válasz

poka gyorgy üzente 1 hónapja

(folytatás)
Tipikus képe ez annak, amikor az emberi türelmetlenség elébe akar vágni Isten cselekvésének, abból születik ugyan valami, de nem biztos, hogy közelebb viszi az embert a kívánt célhoz. Ábrám a vele szövetséget kötő Isten helyett Száraira, a feleségére hallgat, elveszíti a türelmét, hiszen hinni sokszor azt is jelenti, türelemmel várakozni, de Isten helyett Szárai idegállapotára figyel.
A konfliktus abban jelentkezett, hogy miután Hágár teherbe esett és tudta, hogy gyermeke lesz, különbnek tartotta magát úrnőjénél, ami Száraiban a tehetelen haragot a végsőkig fokozta. A nők közötti konfliktus miatt Szárai Ábrámot okolta a problémáért, lásd a bűnesetben is hasonló egymásra hárítás motivumát. Mekkora arcátlanság, hogy miután Istent kihagyták ezekből az eseményekből utána Szárai vissza akarja rángatni az Urat, hogy az ő elrontott döntésükben Ő tegyen igazságot. Ábrám, a hit atyja pedig meglehetősen siralmasan viselkedik ebben a szorongatott helyzetben, így is mondhatnánk: Ábrám papucsban. Azt mondja Szárainak: csináljon azt Hágárral, amit jónak lát, tehát ismét olcsón szeretné megúszni a bajt. Íme, egy ókori családi háromszög, amiből kimaradt Isten, egy földúlt családi élet, egy másik nő miatt. Milyen mai, milyen örök. Ábrám az Úrnak is akart szolgálni, Szárainak is és Hágárt is elfogadta.

1. Milyen hátulütői vannak a féligazságoknak?
2. Ma milyen területeken szokott érvényesülni a "segítsünk be egy kicsit az Istennek" magatartás?
3. Milyen módozatai vannak ma Isten ide-oda "rángatásának?

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

Varga Zoltánné Marika 3 órája új blogbejegyzést írt: Kérés Jézusomhoz !

Varga Zoltánné Marika 4 órája új blogbejegyzést írt: Mi van a kezedben? ( Szombat )

Varga Zoltánné Marika 4 órája új blogbejegyzést írt: biblia üzenete ( Szombat )

Varga Zoltánné Marika 4 órája új blogbejegyzést írt: Szent Biblia üzenete ( Szombat )

Varga Zoltánné Marika 10 órája új blogbejegyzést írt: Napi evangélium ( Kedd )

Varga Zoltánné Marika 19 órája új blogbejegyzést írt: Megérteni gyermekeinket,,

Varga Zoltánné Marika 19 órája új blogbejegyzést írt: Napi evangélium ( Péntek )

poka gyorgy írta 20 órája a(z) Napi Áhitat fórumtémában:

IGÉK A MAI NAPRA (December 23 Szombat) ...

poka gyorgy írta 20 órája a(z) Ige fórumtémában:

EREDJ FIAM, MUNKÁLKODJÁL MA AZ ÉN ...

Sályi Tiborné Erzsike 22 órája új blogbejegyzést írt: Napi Ima és Gondolat.

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu