Református: BIBLIA ÓRA. (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Reformátusok klubja klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2569 fő
  • Képek - 1145 db
  • Videók - 759 db
  • Blogbejegyzések - 6619 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 30 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
Reformátusok klubja klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Reformátusok klubja klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2569 fő
  • Képek - 1145 db
  • Videók - 759 db
  • Blogbejegyzések - 6619 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 30 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
Reformátusok klubja klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Reformátusok klubja klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2569 fő
  • Képek - 1145 db
  • Videók - 759 db
  • Blogbejegyzések - 6619 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 30 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
Reformátusok klubja klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Reformátusok klubja klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2569 fő
  • Képek - 1145 db
  • Videók - 759 db
  • Blogbejegyzések - 6619 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 30 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
Reformátusok klubja klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

BIBLIA ÓRA.

Ezt a témát Kováts Lajosné indította 7 éve

Ai ige olvasása és megbeszélése.

"Boldogok a tiszta szívüek, mert ők meglátják az Istent". Mt 5.8.

Hozzászólások eddig: 743

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

poka gyorgy üzente 1 órája

MAI LECKE: 1MÓZES 15, 1-6. ÁBRÁMNAK FIÚ ÍGÉRTETIK

Különös megfigyelni, hogy ez a történet is azzal a bátorítással kezdődik, amivel a Karácsony és a Húsvét története: NE FÉLJ! Aztán Isten továbbmenve azzal biztatja Ábrámot látomásban, hogy Ő a védőpajzsa, azután pedig azzal, hogy hívő engedelmességének a jutalma bőséges lesz. Ábrám válaszából azonban először az tűnik ki, hogy ő már megelégelte - nem az ígéreteket - hanem az áldásoknak eddigi formáját: meggazdagodott, de mit ér az, ha nincs kire hagynia javait? (a Préd. 4, 8 igazsága). Első válasza fáradt kérdés: mint adhatna még neki Isten, ha szolgái fogják örökölni vagyonát? Mintha Ábrám azt hangsúlyozná Istennek, hogy "hiú a kilátás ha nincsen fiú" - egyszerű szolga lesz örököse. Ábrámból tehát becsületes őszinteséggel kitör a keserűség, a csalódottság, de érdemes megfigyelni, hogy nem az Úr ellen, hanem az Úr előtt. Érdemes átgondolnunk azt, hogyha csalódtunk Istenben - egy-egy ígéretében, hogyan panaszkodunk? Ellene panaszkodunk-e, vagy Ellőtte öntjük ki szívünket, panaszunkat? Ha valamiért különösképpen közel állhat szívünkhöz a kételkedő Tamás, akkor éppen azért mert kételkedik ugyan, de jó helyen kételkedik: a tanítványi körben, és nem Jézus ellen panaszkodik, hanem Jézusért. Ezért is nyílik meg érte ismét az ég, és teheti ujjait sebeibe.
Ábrám nem feleségének, Szárainak vagy háza népének panaszolja el csalódását az Úrban, hanem magának az Úrnak mondja el, előtte önti ki keservét. Ezért nemcsak tovább beszél hozzá az Úr, hanem új nézőpontot is kap Ábrám: "Tekints fel az égre... " mintha azt mondaná neki az Úr: az a te bajod Ábrám, hogy az utóbbi időbennagyon lefelé néztél, csak magadra és magad köré tekintgettél, s túl komolyan vetted azt, amit láttál vagy azt, amit nem láttál, olyannyira, hogy Rólam el is felejtkeztél.
(folytatása következik)

Válasz

poka gyorgy üzente 16 órája

(folytatás)
Gyökössy Endre, egykori budapesti lelkipásztor írja le a következőket: "eddigi lelkész szolgálatom alatt de sokszor feltették már nekem is ezt a kérdést: Miből tudhatom meg? Miből tudhatom meg, hogy örök életem van? Miből tudhatom meg, hogy kiválasztott vagyok? Hogy ezt, vagy azt kell tennem? Megvallom, ilyenkor az a válaszom: nem vagyok Isten titkos tanácsosa, csak egyszerű bojtárja. Kérdezze magát az Igét! Az Igén keresztül az Istent. Ha Ő akarja -- testvérem pedig nagyon figyel -, akkor az Úr megmondja. Ábrám se Melkisédektől, a magasságos Isten papjától kérdezi például: "Miből tudhatom meg, hogy örökölni fogom a földet?" - hanem magától az Úrtól, a beszélő Igétől."
"Ábrám pedig hitt az Úrnak, aki ezért igaznak fogadta el őt." (Róma 4, 9.). A "hitt" szó héber megfelelője annyit jelent, mint valamit bizonyos igazságként elfogadni (elhinni) és erre mint szilárd alapra építeni. Benne van a döntés, amellyel az ember engedelmeskedik Isten elhívásának, a bizalom, amellyel fogadja az ígéreteket és ráhagyja magát Isten vezetésére. A hit tehát nem puszta érzelmi mozzanat, hanem az akaratnak, a cselekvésnek a rugója. A 6. vers nem csupán a hívő Ábrámot jellemzi, hanem a hit alapján történő mergigazulás eseményét is, amelyre többször hivatkozik az Újszövetség is (RÓMA 4,3; Gal. 3, 6.). A reformációnak pedig egy újra felfedezett nagy igazsága lett, mely szerint a hit nem érdem és nem olyan eszköz, amellyel az ember megszerzi a megigazulást, hanem alap, amelyre nézve Isten Krisztusra tekintve megadhatja az igaznak nyilvánító ítéletet.

1. Mire bátorit minket Ábrámnak őszinte kitörése és csalódása az Úr felé?
2. Csalódottságunkat kiönteni csak az Úrhoz mehetünk tehát?
3. Fogalmazd meg saját szavaiddal, hogy mi a hit?

Válasz

poka gyorgy üzente 1 hete

MAI LECKE: 1MÓZES 14, 1-24; LÓT RABSÁGRA JUT.

Talán emlékszünk még Ábrám és Lót, az unokaöccs elválásának történetére. Lót a szeme kívánsága szerint választotta a Jordán völgye legtermékenyebb részét, Sodoma és Gomora környékét, míg Ábrám hite szerint vállalta a neki maradó pusztai részt. S milyen hamar kiderül mit ér a szem kívánsága szerinti választás. Lót hamarosan "világpolitokai konfliktusna" bonyolódik. Négy király öt ellen harcba indul, négy hatalmát féltő városkirály öt fellázadó város-király ellen, akik nem voltak hajlandók a négy közül a legerősebb, Kedorlaomer zsarnokságát elviselni. A csata a Siddim völgyben zajlik le, és a négy király győz, a fellázadó öt királlyal szemben, akik között ott van Sodoma és Gomora két királya is.
Mit tesz most Ábrám? Csoda volna-e ha eszébe jutna: Isten engem igazolt? Engem aki Őrá figyeltem, és Lót tökéletesen megérdemli, amiben van: egye meg amit főzött. Vagy, ki mint veti ágyát, úgy alussza álmát. Vagy aki szelet vet vihart arat. Nem tudom ismerték-e, megfogalmazták-e akkor ezt: legjobb öröm a káröröm. De ha nem is fogalmazták meg, bíztosan ismerték a káröröm boldogító érzését. Lehet átsuhant rajta ez az érzés, de nem ez a lényeg, mert az igazi hit nem bizsergés, és nem érzés elsősorban, hanem cselekedet. És Ábrám úgy cselekszik Lóttal, ahogy Isten cselekedett vele, amikor ő kitérőt tett Egyiptom felé az éhinség idején: könyörül rajta.
Talán elképzelnénk azt, hogy milyen szép lenne, ha mielőtt Ábrám bármit is cselekedne előtte imádkozna vagy oltárt építene vagy segítségül hívná az Úr nevét, de semmi ilyesmiről nem olvasunk, hanem tüstént cselekszik és elindul Lótnak a segítségére. Mert vannak helyzetek, amikor mindezekre nincs idő, hanem azonnal kell hitől fakadóan jól dönteni, cselekedni. (folytatása következik)

Válasz

poka gyorgy üzente 1 hete

(folytatás)
Ebben az ő cselekedetében benne van a bátorság is, hiszen maradhatott volna semleges és mondhatta volna azt, hogy nem avatkozik bele ebbe a csatába. De olyan jó Ábrám megnyilatkozásában azt látni, hogy a mindenkori hívő ember az nem passzív, a világ dolgai iránt nem semleges és nem csak égre néző, várakozó állásponton levő személy, hanem kész azonnal és bátran cselekedni.
S végül nézzük meg, Ábrám hogy viselkedik, mint győző. Azért fontos ezt látnunk, mert a győzelem heve sokaknak elveszi az eszét és nagy kísértés rejlik benne. A Kísértő, Jézust is ezzel kísértette meg harmad ízben: a hatalom felajánlásával. A győző Ábrám elé két király jön: a megmentett sodomai király és Melkisédek Jeruzsálem papkirálya. Sodoma királya a zsákmány felől kezd alkudni, s bár az akkori hadijog minden zsákmányt Ábrámnak ítélt volna, ő kész az egészet elengedni. Itt Ábrám önmagát is legyőzte. Aki így tud győzni az méltó arra, hogy Pál apostol a hit atyjának nevezze, mert nem Kedorlaomert győzte le, hanem önmagát. Ábrám nem fogadja el Sodoma királyának alkuját, de elfogad valamit egy másik királytól és annak ad valamit. Ez a másik király Melkisédek a Biblia legtitokzatosabb alakja, nevének jelentése: IGAZSÁG királya. Nevével többször találkozunk a Bibliában, a Zsidókhoz írott levél szerzője Jézust Melkisédek rendje szerint való főpapnak nevezi. Ez a király Ábrámnak kenyeret és bort ad, minthogyha ezáltal is tovább utalna arra a személyre, aki ezekről azt mondta: ez az én testem, ez az én vérem...

1. A cselekedeteink és döntéseink összefüggésében miért fontos, hogy erős hittel rendelkezzünk?
2. Hogyan lehet a sikereket és győzelmeket "jól" megélni?
3. Ki a mi legnagyobb ellenségünk akit naponként le kell győzzünk?

Válasz

poka gyorgy üzente 2 hete

MAI LECKE: 1MÓZES 13, 1-18; ELVÁLÁS LÓTTÓL

Nézzük csak mi történik a folytatásban Ábrámmal. Bukása után nem védekezik, nem magyarázkodik, nem "mosakszik", nem hivatkozik semmire, hanem csöndesen és szégyenkezve elhagyja Egyiptomot. Bukása után nem omlik össze és nem mondja azt, hogy visszamegyek eredeti lakhelyemre, hiszen ezek után nem lehetek az Úr embere. Nem ezt teszi. Pedig manapság sok komoly hívő ember ezért marad el a gyülekezettől és ilyenformán gondolkozik. "Azok után, ami velem történt, jobb, ha abbahagyom a tanítványságot, keresztyénséget. Így úgysem mehetek az Úr asztalához." Pedig ilyenkor három igaz gondolatba kellene kapaszkodni: 1. Isten a szeretet. 2. Még estünkben is közelebb eshetünk hozzá. 3. Tanítványságunkat minden nap előlről kell, lehet és szabad kezdenünk. Mit tesz Ábrám? Pontosan oda megy vissza, ahol letért az egyenes útról, megkeresi a régi oltár helyét Bétel és Aj között és azt teszi amit egykor ott hagyott abba: "Ott hirdette Ábrám az Úr nevét." Ezt kell nekünk is tennünk bukásainkkor, vissza kell menni, nem lehet lespórolni az addig megtett utat, talán rossz vetéseink következményeit is le kell aratnunk, de ez az evangélium, örömüzenet, hogy vissza lehet menni Hozzá.
A Kísértő továbbra sem marad rest, ha korábban kívülről, éhséggel támadta meg Ábrámot, most belülről teszi ezt meg azáltal, hogy viszályt támaszt közte és unokaöccse Lót között. Ábrám és Lót gazdagsága elsősorban állatállományukban állott, ennek fenntartásához pedig legelő kellett és víz. Palesztína vízszegény, a pásztorok gyakran vesztek össze a kutak birtoklása fölött (1Móz. 21, 25-26. 20, ez fenyegetett Ábrám és Lót esetében is. Lót alakjában azt a tipusú személyt látjuk, aki addig amíg jól megy dolga megmarad az Isten közelében, ahogy viszont alkalma nyílik Isten nélkül nagyobb haszonra szert tenni, úgy ezen az Úton indul tovább. (folytatása következik)

Válasz

poka gyorgy üzente 2 hete

(folytatás)
Ha valaha rászolgált (Ábrám) a "hit atyja" páli elnevezésre, akkor itt ennél a döntésnél valóban rászolgált. Amikor hitben a maga kárára - noha ő a családfő, az idősebb ember - felajánlja a fiatalnak a választás lehetőségét. A hit mindig kész ilyen kockázatot vállalni, engedékenységet tanúsítani a békesség kedvéért.
Lót természetesen a vidék legkövérebb legelőit, a jobbik részét választja. Emberi módon jól választ, de később kiderül, hogy nem helyesen. Mert számtalanszor lehet emberi meggondolások alapján "jól" választani, de végső soron mégis helytelenül. Lót a kövér legelőkkel együtt Sodoma ls Gomora későbbi sorsát választja. Ekkor még ő sem tudta, hogy számára az ott lakás többszörös megpróbáltatást fog jelenteni. Előre sokszor nem tudjuk, hogy életünkben mi a jó vélasztás, de lehet az adott helyzetben, mint Ábrám az ügy érdekében hívő módon dönteni, ha kell áldozatot hozva, és az Úr megáldhatja ezt a döntést mint ahogy Ábrahámét is megáldotta, hiszen újból megszólal a régen óhajtott Hang és megerősíti, sőt kiszélesíti neki az eredeti ígéretét a záró versekben. Ábrám utódainak száma annyi lesz, mint a földnek pora: megszámlálhatatlan.

1. Melyik a hívő ember lépései bukása után?
2. Minden esetben a hívő embernek kell engedni a békesség kedvéért? Milyen veszélye lehet ennek?
3. Mi kell megelőzze a jó, Isten szerinti döntéseinket?

Válasz

poka gyorgy üzente 2 hete

1MÓZES 12, 10-20; ÁBRÁM "EMBERI" KITÉRŐJE

Ábrám olyan vidékre ér, ahol nagy éhinség támad és ezért az akkori kor leggazdagabb országa, Egyiptom felé kanyarodik. Ott félelmében húgának mondja Szárait, feleségét, aki így az Egyiptomi fáraó háremébe kerül. Ábrám pedig ezen jócskán "megszedi" magát, ahogy ezt ma mondanánk. Hol van itt a hit atyja? Azért szerethetjük sokan az ószövetséget, mert szépítés nélkül olyannak mutatja az embert, még a hit atyját is, amilyen. Minden hősies póz nélkül; szinte meztelenül. Ábrám látva az éhinséget visszafordulhatott volna oda, ahonnan elindult. Legalább nem vonul vissza, csak éppen afféle kompromisszumos megoldást talál. Ábrám itt még nem tudja, hogy nincs "harmadik út", nem lehetnek neki külön mellékútjai, kis kitérői, görbe kerülői, amely után majd csak visszakanyarodik valahogy.
Nézzük meg konkrétan hogyan is bukott el Ábrám Mert "aki azt gondolja, hogy áll, vigyázzon, hogy el ne essen! (1Kor. 10, 12). Gyökössy Endre így fogalmaz, hogy "a lejtőn csak térdelve lehet megállni." Mert a lejtőn, az élet lejtőin vagy kiborulunk vagy leborulunk. Ábrám a leborulás helyett kiborul, és ennek a kiborulásnak ismerősek az állomásai:
1. Gonddal kezdődik a kiborulás, amikor elkezd aggodalmaskodni, mert szörnyű gondjai támadnak, hogy mit eszünk.
2. Az aggodalmaskodás félelemmé fokozódik, baja támadhat a szép felesége miatt.
3. Félelmében pedig hazudik, húgának mondja feleségét.
Ugye milyen ismerős sorozat ez a bajban; gond, félelem és félelem szülte hazugság.
(folytatása következik)

Válasz

poka gyorgy üzente 2 hete

(folytatás)
Ezen túlmenően Ábrám, mondhatnánk azt, hogy ebből még remek üzletet is csinál, na ez már sok. Azt még valahogy elviseljük, ha valaki időnként aggodalmában fél, azt is, ha félelmében hazudik - de ha ilyen áron jól megy neki: ezt már alig. Ez ellen már berzenkedünk. S kérdezgetjük hogyan engedheti meg ezt az Isten? Így folytatódik az Ige: De ... az Úr! mondhatnánk azt, hogy na végre beavatkozik az Úr, végre nyakon csípi csavargó, futkározó fiát, aki aggodalmaiból félelméből és hazugságaiból még üzletet is csinál. És most áll el a lélegzetünk Isten közbelépésén. A fáraót bünteti meg és nem Ábrámot.
A mi igazság-normánk szerint kérdezzük: hát igazság ez? Nem igazság, nincs meg erre a magyarázat. Mint, ahogy "igazságtalan", hogy egyszülöttjét, az egyetlen tisztát és bűntelent, Jézus Krisztust kínhalálra adja: értem és érted, a bűnösért, a halálraméltóért. Éppen ebből az isteni "igazságtalanságból" élhetünk és remélhetünk életet és örökéletet. Igazság ez? Nem, ez nem igazság! Ez hajmaeresztő , megbotránkoztató Szeretet!

1. A mi emberi kerülő útjainknak milyen káros következményei lehetnek?
2. Mitől óvjuk meg magunkat, ha nem választjuk a kerülő utakat?
3. Isten "igazságtalan" irgalmassága mire kell bennünket ösztönözzön?

Válasz

poka gyorgy üzente 4 hete

MAI LECKE: 1MÓZES 12, 1-9; ÁBRÁM ELHÍVÁSA

Ezzel a 12. résszel az emberiség életében új fejezet kezdődik. Ismét az Úr kezdi újra, mint egykor Nóéval, most Ábrámmal. Ismét egy, egyetlen emberrel kezd új fejezetet az üdvtörténetben. Ábrámot régi lakóhelyéről, Háránból hívta ki Isten, hogy költözzék át Kánaánba. Ez a hívás személyes jellegű, ezért szinte példája lehet annak, hogy mit jelent Isten elhívása és az erre adott engedelmes válasz, az Istenhez kapcsolódó életben.
Az elhívás először is egy régi életből való kihívást jelent: Ábrámot egy pogány környezetből hívta ki Isten, lévén Hárán városa a holdkultusz egyik központja. Az elhívás elfogadása lemondással, látszólagos megszegényedéssel jár együtt. Ábrámnak el kellett hagynia lakóhelyét, családi és rokoni körét, hogy szinte egyedül induljon el egy idegen országba, ahol ő mint "jövevény", polgárjog és rokonság védelme nélkül állott. Az elhívásban azonban Isten nem csak szegényít, hanem elsősorban ajándékaival gazdagít.
Isten gazdagítása először - a hitet részben erősítő, részben próbára tevő - ígéretekben áll. Ábrám elhagyta rokonai körét, ehelyett azt az ígéretet kapta, hogy lesz új családja úgy, hogy egyenesen egy nagy nép ősatyja lesz. Az ígéretek között szinte döntő jelentőségű az "áldás", e szó különböző formában variálódik (megáldalak, légy áldássá, áldóidat megáldom), ezek mindegyike az élő Isten szolidaritását, megsegítő készségét fejezi ki ugyanúgy, mint az ellentétes "átkozóidat megátkozom" ígéret. Ábrám tehát nem lesz oltalom nélkül az új országban. (folytatása következik)

Válasz

poka gyorgy üzente 4 hete

(folytatás)
Figyelemreméltó, hogy az áldás megvalósítandó életprogram is: "légy áldássá" azok közt az emberek között, akikkel majd összeköt sorsod. Végül az áldó ígéretek közül a legnagyobb az amely azt mondja, hogy "megáldatnak benned a föld összes nemzetségei." Ezt a mondatot nem ok nélkül tartották régtől fogva a legelső messiási jövendölések egyikének.
Az elhívás során döntő mozzanat az, hogy az ember tud-e engedelmekedni a hívó szónak és tudja-e érzékelni az ígéretekben "a nem látott dolgok valóságát." Ábrám engedelmessége ebben az egy szócskában van elrejtve, hogy "elment." Bár Ábrám egymaga volt az elhívásnak és az ígéreteknek a részese, mégsem egyedül indult vándorútjára, hanem feleségén és unokaöccsén Lóton kívül elég nagyszámú szolgaszemélyzet ment vele. "Házanépe" tehát egész kis karavánt képzett és tekintélye meg volt Kánaán városkirályai előtt is. Az első hely, ahol Ábrám huzamosabb ideig megtelepedett az Sikem volt. Itt újabb ígéretet kap, hogy Kánaán földjét egykor majd az Ő utódai fogják bírni. Ábrám ezt az ígéretet is csak hitben fogadhatta el, ennek bizonyítéka volt az oltárépítés.

1. Melyek a fő feltételei egy új élet elkezdésének?
2. Neked miből kellett kijönnöd, azt otthagynod, hogy új életet kezdj?
3. Voltak Istennek életedre vonatkoztatva olyan konkrét ígéretei, amelyek már beteljesedtek?

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

poka gyorgy írta 1 órája a(z) BIBLIA ÓRA. fórumtémában:

MAI LECKE: 1MÓZES 15, 1-6. ÁBRÁMNAK FIÚ ÍGÉRTETIK ...

Sályi Tiborné Erzsike 2 órája új blogbejegyzést írt: Napi Ige és Gondolat.

Varga Zoltánné Marika 9 órája új blogbejegyzést írt: Lelki útravaló ( Péntek )

Varga Zoltánné Marika 9 órája új blogbejegyzést írt: Szent Biblia üzenete ( Péntek )

poka gyorgy írta 16 órája a(z) BIBLIA ÓRA. fórumtémában:

(folytatás) Gyökössy Endre, egykori budapesti lelkipásztor...

poka gyorgy írta 20 órája a(z) Napi Áhitat fórumtémában:

IGÉK A MAI NAPRA (Október 28 Szombat) Reggel: Ézs....

Varga Zoltánné Marika 21 órája új blogbejegyzést írt: Napi evangélium ( Csütörtök )

Varga Zoltánné Marika 21 órája új blogbejegyzést írt: Vezetésre alkalmas,,

poka gyorgy írta 1 napja a(z) Ige fórumtémában:

MERT AZ ÚRBAN BIZAKODHATSZ, ÉS Ő ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu