Református: BIBLIA ÓRA. (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Reformátusok klubja klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2576 fő
  • Képek - 1161 db
  • Videók - 776 db
  • Blogbejegyzések - 7311 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 30 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
Reformátusok klubja klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Reformátusok klubja klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2576 fő
  • Képek - 1161 db
  • Videók - 776 db
  • Blogbejegyzések - 7311 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 30 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
Reformátusok klubja klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Reformátusok klubja klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2576 fő
  • Képek - 1161 db
  • Videók - 776 db
  • Blogbejegyzések - 7311 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 30 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
Reformátusok klubja klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Reformátusok klubja klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2576 fő
  • Képek - 1161 db
  • Videók - 776 db
  • Blogbejegyzések - 7311 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 30 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
Reformátusok klubja klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

BIBLIA ÓRA.

Ezt a témát Kováts Lajosné indította 8 éve

Ai ige olvasása és megbeszélése.

"Boldogok a tiszta szívüek, mert ők meglátják az Istent". Mt 5.8.

Hozzászólások eddig: 765

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

poka gyorgy üzente 1 hete

MAI LECKE: 1MÓZES 21, 22-34; ÁBRAHÁM ÁS ABIMÉLEK SZÖVETSÉGE

A történet jól illeszkedik a szövegkörnyezetbe, amely előkészíti Izsák feláldozását a 22. részben. Világos ígéret szólt Izsák megszületéséről és Ábrahám csalásából Abimélek megtanulta, hogy Isten rajta tartja a kezét ezen a férfin. Ezután született meg a megígért mag, és elűzték a vetélytársat. Most megköttetett a szövetség, amely lehetővé tette, hogy Ábrahám békességben telepedjen le a földön, és Abimélek osztozzon vele az áldásban. Mindez lassan kiépíti a környezetet a 22. részben leírt próbához, mert mindegyik rész bemutatja az ígéretek különböző fázisának a beteljesedését.
Mindjárt a 22. versnek van egy nevezetes tanulsága: a "világ" észreveszi ha valakivel Isten különös gondviselése van és ezt - humánus magatartásra hajlandóság esetében - akceptálja is. Abimélek, aki különben egy kis városnak és környékének a fejedelme volt tartott attól, hogy az egykor csak megtűrt jövevény de rohamosan gazdagodó Ábrahám, egyszer majd ellenségévé válhat. Ismét egy jele annak, hogy a kiválasztás szempontjából egyedülálló Ábrahám, egyébként egy népes szolgaszemélyzetnek a feje, aki fegyveres összetűzés esetén veszedelmes ellenfél lehet. Ezért eskette meg Ábrahámot, hogy nem fog ellene támadni. Az "eskü" szónak nevezetes szerepe van ebben a részben, azért, mert különböző szóösszecsengésekkel kapcsolja össze a történet motivumait. Érdekes módon a "sába" (esküszik) szó háromszor fordul elő az igeszakaszban, a számnév "seba" (hét) és a beérseba" (a hét kútja, vagy az eskü kútja) szintén háromszor szerepel. Mint látjuk, a "sába" igegyök fejezi ki az esküvés fogalmát, viszont hasonlít hozzá a hetes számnak a neve s az egyik alkotóeleme a BEÉR-SEBA városnévnek, melynek a környékén tartózkodott ez időben Ábrahám. (folytatása követezik)

Válasz

poka gyorgy üzente 1 hete

(folytatás)
Már a 27. vers is említi, hogy Ábrahám állatokat adott ajándékul a szerződés megpecsételése gyanánt. Itt Ábrahám az ajándékozó nem úgy, mint a 20. részben. Azután még külön ajándékként szerepel hét bárány, nem nagy, de jelképes adományként, emlékeztetve a szóösszecsengéssel a kölcsönös kötelező esküre, és a beér-sebai kútra. Beérseba a hasonló hangzás révén jelentheti az eskű kútját, de a hét kutat is.
A kút motivuma megint előtűnik. Isten gondoskodott a vízről, az áldása szimbólumáról. Abimélek
felismerte ezt és az után, hogy szolgái vitába keveredtek Ábrahám szolgáival, a kút miatt, szövetséget kötöttek egymással, így aztán a pogány király részesedhetett az áldásból. A szövetség megkötése biztosította Ábrahámnak a törvényes jogot arra, hogy békességben lakjon földön, és törvényesen kényszerítették Abiméleket annak elismerésére, hogy Ábrahám ásatta a kutakat Beérsebában. Enyhe figyelmeztetés is található a történetben. Abimélek azért kívánt szövetséget kötni, hogy Ábrahám ne csalja meg. Abimélek csupán annyit tudott erről az emberről, hogy Isten megáldotta és hogy hajlamos a félrevezetésre. Ez a tragikus ellentmondás szükségessé tette a kötelező érvényű szövetségkötést. Hasonlóképpen Izráelnek is meg kellett tartania esküjét, és kerülnie kellett a hamisságot. A mai hívőknek eskü nélkül is igazat kell mondaniuk, (Máté 5, 37; Jak. 5, 12). Az igazságos, és hűséges megállapodások, melyek megőrzik az ilyen békességes kapcsolatokat, előre viszik Isten munkáját.

1. Miért jó, ha nem csupán a jelen történéseit szemléljük, hanem összefüggéseiben látjuk azokat?
2. Ha nekünk eskü nélkül is igazat kell mondani, miért van mégis szükség bizonyos helyzetekben esküre?
3. Mikor szükséges szóban esküt mondani és mikor elég a bizalmat megelőlegezni a másik félnek?

Válasz

poka gyorgy üzente 2 hete

MAI LECKE: 1MÓZES 21, 1-21; IZSÁK SZÜLETÉSE ÉS IZMÁEL ELŰZÉSE.

Nagyon bátorító lehet sokunk számára a mai Ige első két szava: az Úr pedig. Amikor már úgy tűnt, hogy nincs semmi emberi lehetőség, akkor a lehetetlenség tömör kőfalán egy ajtó kinyilt és azon keresztül kisétáltál. Amikor zsákutcába kerül az életed, elől és hátul körül vagy zárva, az Úr pedig fölötted tartja a kezét - ahogy a zsoltáros írja. Az Úr pedig... és megszületik Izsák, akinek a neve magyarul nevetés. Az Izsák nevet okosan magyarázza ez az igeszakasz. Ezt mondta Sára: nevetségessé tett engem az Isten. Hitetlenségből eredő nevetése most örvendezéssé vált fia születésén keresztül. A szöveg itt kétértelmű, mert így is fordítható: mindenki nevet velem, de így is: mindenki nevet rajtam. Valóban itt ágaskodik, sőt megsértődik az értelem. Mert ilyen lehetetlen lehetőséget még ki hallott, hogy két ilyen vénembernek gyereke szülessen. Az érzelem számára nevetséges, , de a hit számára Izsák nevetés, boldog nevetés.
Aztán később megjelenik egy másik nevetés is, amikor Sára nevetni látta Hágár fiát, Izmáelt. Pedig lehet, hogy csak együtt nevetgélt ünnepelt öccsével., Izsákkal (az eredeti szöveg ezt is jelentheti), de Sára úgy érzi, hogy Izmáel nem vele nevet, hanem rajta. Milyen könnyen összetéveszti ezt a sértődékeny emberi szív. Sára régen lefojtott sértődöttsége most így robban Ábrahám felé: "Kergesd el ezt a szolgálót fiával együtt, mert nem örökölhet ennek a szolgálónak a fia az én fiammal, Izsákkal." Ábrahámnak igen rosszul esett ez a beszéd." Hiszen Izmáel is fia volt, most mit tegyen? Ismét, mint már sokszor zsákutcába kerül az élete. Akkor lép másodszor Isten. Isten azonban ezt mondta Ábrahámnak: "Ne essék neked rosszul ennek a fiúnak és szolgálódnak a dolga. Bármit mond neked Sára, hallgass a szavára!" Igen, Isten még az emberi rosszindulatot is bele tudja építeni terveibe.
(folytatása következik)

Válasz

poka gyorgy üzente 2 hete

(folytatás)
Ábrahám, kora reggel kenyérrel és vízzel nekiindítja a pusztának Hágárt és Izmáelt, akik eltévedtek Beérseba pusztájában és a szomjúság gyötrő halála leselkedik rájuk. Hágár leteszi a fiút egy bokor alá, ő pedig elmegy attól a helytől egy nyíllövésnyire, hogy ne lássa, amikor a fiú meghal. Isten azonban meghallotta a fiú hangját, és angyalán keresztül bátorította Hágárt, hogy ne féljen magához venni a fiút, mert nagy néppé teszi azt. Isten azonban negyedszer is lép egyet: "Isten pedig vele volt a fiúval, és az fölnevekedett. A pusztában lakott, és íjász lett." (Ő lett a nomád beduinok őse.)
Ez a lehetetlen lehetőségek fejezete arra int bennünket, hogy bármelyikünk eljuthat az emberi lehetőségek legvégső határához. Ha úgy érezzük, hogy minden lehetőség elvétetett tőlünk, akkor jussanak eszünkbe azok a négyszeres isteni beavakozások (az Úr pedig, az Úr azonban... ), amelyek ebben a történetben megjelennek de amelyek ugyanígy a mi életünkben is valósággá válhatanak. Valamint azt se felejtsük el, hogy pontosan ott kezdődnek az Isteni lehetőségek, ahol véget érnek az emberi lehetőségek. Az Úr pedig, úgy szerette ezt a világot hogy egyszülött Fiát adta érte... Isten azonban megengege, hogy szenvedjen, és meghaljon értünk a kereszten... Akkor Isten harmadnapra feltámasztotta... ÉS Ő azóta is velünk van, sőt bennünk van Szentlelke által. Áldjuk és dicsőítsük a lehetetlen lehetőségek Istenét a legnagyobb lehetősségért, Fiáért, Jézus Krisztusért és Szentlelkkért.

1. Egy nevetést félretéve és megsértődve miért gondoljuk azt, hogy rajtunk nevettek?
2. Miért tapasztaljuk ritkán azt, hogy a lehetelen helyzetben közbelép a lehetőségeket adó Isten?
3. Mi nem engedi, hogy túllépjünk egy olyan megjegyzésen, ami rosszul esett?

Válasz

poka gyorgy üzente 1 hónapja

MAI LECKE: 1MÓZES 20, 1-18; GÉRÁR KIRÁLYA SZEMET VET SÁRÁRA

Ez a fejezet taralmilag nagyon hasonlít a 12.rész 10-20. versek elbeszéléséhez, azzal a különbséggel, hogy ott a színtér Egyiptom, itt pedig Palesztina déli része. Korábban Isten csapásokkal mentette ki Ábrahámot Egyiptomból, miután azt hazudta, hogy Sára a testvére. Most Ábrahám megint ugyanezt a hazugságot mondta Sáráról Abiméleknek, Gérár királyának, mert félt. Később Izsák ugyanezt tette egy másik Abimélekkel! (26. rész 1-11 versek). A sodomában történtek olvasása után úgyszólván indokoltnak látszik Ábrahám félelme ugyanis azt gondolta, hogy azon a földön nincs istenfélelem és megölik azért, hogy mint férjét félretegyék az útból és megszerezhessék a feleségét. Az események azonban rácáfoltak Ábrahám aggodalmaskodására. Volt Istenfélelem Abimélekben (ha nem is tudjuk, hogy milyen istennek a tisztelője volt) és ami ugyancsak jelentős tényező, volt benne emberség. ugyanis nemcsak engedelmeskedett az álombeli intésnek, de kárpótlást is adott.
Amikor Abimélek elvitte Sárát, Isten álmában, felesége és szolgálói meddőségével figyelmeztette arra, hogy Sára férjes asszony. Itt egy találó szójáték figyelhető meg. Ábrahám azért imádkozott, hogy Isten ne ölje meg az igazat a gonosszal együtt (18. rész 23-32. versek).
Most Abimélek szavai ugyanezt az aggályt visszhangozzák: Uram, az igaz népet is megölöd? Ennek a kifejezésnek a feddése erőteljesen hathatott Ábrahámra. (folytatása következik)

Válasz

poka gyorgy üzente 1 hónapja

(folytatás)
Amikor Abimélek kimondta, hogy tiszta szívvel tette ezt, akkor Isten meghagyta neki, hogy adja vissza Sárát és kérje meg Ábrahámot, a prófétát, hogy imádkozzon érette. Csak a pátriárka imádsága mentette meg a király életét. Isten nem fedte meg Abiméleket, de biztos, hogy szigorúbb figyelmeztetésben részesítette. Nem követhet el paráznaságot, mert ez halálos bűn lenne. Isten tette eggyé Ábrahámot és Sárát, hogy egyesülésüknek Istentől való magja legyen. Ez alapvetően szükséges volt a szövetséghez. Mindkét esetben (1Móz. 12 és itt) érintetlen maradt Sára tisztasága és az ígéret épsége. Isten irányítja a születést, csodálatosan közbeavatkozik, megnyitja vagy bezárja a méhet. Még a király sem tudja megmásítani Isten tervét..
Bár Isten nem feddte meg Abiméleket, de Abimélek megfeddte Ábrahámot. A király arról a nagy vétekről beszélt, amibe Ábrahám sodorta és Sárának elismerte, hogy vétkezett ellene. Érezte, hogy terve rossz, mely szerint Sárát háremébe viszi. Ezért jóvátételképpen jószágot adott a pátriárkának, megengedte neki, hogy országában lakjon és adott Ábrahámnak ezer ezüstöt. Ezzel Abimélek mintegy azt is ki akarta fejezni, hogy senki ne nézze őt ágyasnak vagy rabnőnek, mert nekik nem szoktak adni ilyen pénzbeli adományt, csak rangbeli Úrnőnek.
Ez a történet arról is szól, hogy Isten hogyan gondoskodik népe védelméről, de inkább hangsúlyozta a tisztaságot, különösen Sára tisztaságának megőrzését. Az ígéret betejesedéséhez fontos a házasság: az Isten megígért áldásában való részvétel megköveteli, hogy mások legyünk, mint a világ. A bűn és a hit gyengesége fenyegette a megígért áldást. Szomorú, ha azt kell mondani, hogy valakinek annyira nincs hite, hogy újra meg újra Istennek kell kihúznia a pácból.

1. Hogyan kellene viszonyulni ahhoz, ha egy hitetlen "pirít" reánk és figyelmeztet valamilyen tévedésünkre?
2. Milyen veszélye lehet annak, ha valaki nem tisztán megy bele egy házasságba?
3. Hogyan lehet Ábrahám a hit atyja, ha sorozatosan ugyanazokat a vétkeket követi el?

Válasz

poka gyorgy üzente 1 hónapja

MAI LECKE: 1MÓZES 19, 24-38; SODOMA PUSZTULÁSA

Azt látjuk, a folytatásban, hogy Isten kénköves esőt bocsátott a gonosz városokra és az egész környékre, amely nagy pusztulást okozott. Viszont annak ellenére, hogy Isten megparancsolta, ne tekintsenek hátra, amikor a városból kimenekülnek, Lót felesége ezt mégis megtette. A tiltás ellenére menekülés közben valami veszedelmes kíváncsiságtól hajtva visszanézett és a rémületes látványt megpiilantva szörnyethalt, "sóbálványá lett." De felvetődik bennünk a kérdés, hogy Lót és leányai miért menekülhettek meg? Amikor Lót Cóárból Sodoma felé nézett és onnan gomolygó füstött láthatott felszállni, mai nyelven fogalmazva hasonlót mondhatott leányainak: No leányaim, ezt megúsztuk. S nem tudta, honnan is tudhatta volna, hogy ugyanakkor Ábrahám Sodoma felé néz, arról a helyről, ahol Istennel beszélt s ugyanazt látja, mint ő. Lót tehát nem megúszta Sodoma pusztulását, hanem Isten vezette ki onnan Ábrahámért. S ha egyszer-egyszer kedvünk volna azt mondani, vagy talán ki is mondjuk: - no ezt megúsztuk - jusson eszünkbe Lót, aki Ábrahám könyörgéséért menekül meg. Jusson eszünkbe az értünk könyörgő, szüntelenül közben járó Jézus Krisztus, az egyetlen igaz, akinek a könyörgéséért, szenvedéséért és haláláért könyörül rajtunk Isten. Jézus ma is könyörög értünk, hogy ne csak "megússzuk" Sodoma sorsát, hanem megmeneküljünk az életre, éspedig az örök életre.
Lót félt a hegyekbe menekülni, ezért Cóárba ment. Később mégis fölment Cóárból és letelepedett a hegyen, és egy barlangban lakott. Micsoda különbség lehetett ez a lakás Sodoma városának "előrehaladott társadalmához" képest (Luk. 17, 28), amit elhagyott! Lót két lánya azt gondolta, hogy nem sok esélyük van a házasságra, mivel vőlegényeik meghaltak a sodomai népírtásban, ezért egymás után leitatták apjukat és nemi kapcsolatot létesítettek vele.- Vérfertőző cselekdetük mutatja Sodoma hatását. Fiúgyermekeik születtek, Moáb és Ben-Ammi, akiknek leszármazottai Moáb és Ammón fiai, Izráel esküdt ellenségei voltak. A "Moáb" név jelentése az apától való és a 'Ben-Ammi" jelentése a rokonom fia. Ezek az etimológiai jelentésk továbbították Izráelnek e gonosz ellenségek szégyenteljes eredetét.
(folytatása következik)

Válasz

poka gyorgy üzente 1 hónapja

Összegezve ennek a fejezetnek a történései mindenképpen megtanítanak arra, amiről a Lukács evangéliuma 17. fejezetében is olvasunk: emlékezzetek Lót feleségére. Amikor Krisztus visszatér, ne nézzenek hátra, mint Lót felesége. Ha egy hitetlen arra vágyik, ami a legjobb ebben a világban, akkor el fogja veszíteni ezt a világot is és az életet a következő világban is. Jézus azt is mondta, hogyha azok a csodák, amiket Kapernaumban tett, Sodomában történtek volna, akkor a sodomaiak megtértek volna (MÁTÉ 11, 23). Majd így folytatta: "Sodoma földjének elviselhetőbb sorsa lesz az ítélet napján", mint a galileai városoknak. Ez jelzi, hogy Isten ismeret szerint ítél, és a testi pusztulásnál nagyobb ítélet vár a bűnösökre..
Ezzel a történettel Lót életének a vonala végleg elszakadt az Ábrahámétól, teljesen csak egy "mellékág" lett a kiválasztott pátriárka mellett. Jelentős is csak annyiban maradt, hogy ősatyja lett két népnek, amelyeknek Isten bizonyos ideig történeti szerepet adott a népek életében.

1. Miért nem tudunk kitartóan könyörögni valamiért, vagy valakikért?
2. Vajon a mi életünkben mire vonatkozik, hogy ne nézz hátra? Ha mégis megtesszük, annak milyen következményei lehetnek?
3. Mit mutat Lót leányainak a magatratása?

Válasz

poka gyorgy üzente 1 hónapja

MAI LECKE: 1MÓZES 19, 1-23: SODOMA ROMLOTTSÁGA

Ez a fejezet tartalmazza Isten ítéletét az erkölcsileg romlott kánaáni civilizáció fölött, de ugyanakkor szigorú figyelmeztetésül is szolgál másoknak, hogy ne váljanak hozzájuk hasonlóvá: nehéz volt Lótot kivinni Sodomából és Sodomát Lót családjából. Lót tisztes polgár volt, vendégszerető, nagylelkű és a közösség egyik vezetője. Bíró lehetett, mert Sodoma kapujában ült. A bírók általában a városkapuban ültek, tereken, ahol a jogi és üzleti szerződéseket kötötték. Lót, mint bíró igyekezett kirostálni a városlakók gonoszságát, és jó életre tanácsolni őket. Bár nem fogadta el polgártársai életmódját, szerette a sodomai társadalom kényelmét.
A felülről érkező látogatással ütött az igazság órája. Lót istenfélőnek, és tisztának látszott, de képmutató életet élt. Szavait nem vették komolyan. A "szent" kezdetben Sodoma közelében ütötte fel sátrát, de később már Sodoma irányította az életét. Erkölcsös maradt, mert elvetette a szodomiát, és a homoszexualitást, felismerte a gonoszságot, de sajnos kész volt feláldozni lányai szüzességét, csak elkerülje a sodomai férfiak erőszakosságát. Isten kegyelméből megmenekült az ítélet elől, de szíve Sodomához húzott.
Sodoma egy éjszaka megmutatta, hogy Isten ítélete nem volt igazságtalan. A 4. vers szerint a sodomaiak "kivétel nélkül" részt vettek abban a bűnös akcióban, amely kihívta Isten végső ítéletét. A két angyal vonakodva látogatta meg Lótot. Lót vendégszeretete ellenére inkább a szabadban akarták tölteni az éjszakát. De amikor az angyalok a Lót házába mentek, a város férfiai kivétel nélkül körülvették a házat és közösülni akartak velük. Homoszexuális kapcsolatra akartak lépni ezzel a két valakivel, akikről azt gondolták, hogy emberek. Az emberek gonoszságához meglepően illett Lót képmutatása, mert kész volt odaadni nekik szűz lányait. A vendégszeretetbe beletartozott a vendég megvédése, de Lót túlzásba esett. Az egész kép, amit a "civilizált" város egyetemes durvaságáról, erőszakoskodásáról, fajtalanságáról fest a leírás, annyira visszataszító, hogy önkéntelenül visszagondolhatunk Ábrahám hiábavalóvá lett tusakodására: nem volt itt még tíz "igaz ember" sem.
(folytatása következik)

Válasz

poka gyorgy üzente 1 hónapja

(folytatás)
A 10. verstől kezdve aztán Lótnak és vendégeinek a szerepe megcserélődik. Az eddig oltalmazottak ezután maguk lesznek Lótnak és családtagjainak az oltalmazói, hiszen ebben a helyzetben már az emberi erő és védekezés kevés volt. Az Isten követei zűrzavart támasztottak a sodomaiak között: vaksággal verték meg őket, A veszélyt végül is Isten hárította el, akinek a közbeavatkozása egyben az ítélet kezdetét is jelentette. Szimbolikusan is tovább gondolhatjuk azt, hogy a sodomizmus bűne, a perverzitás és a testi vágyak ajtajén való dörömbölés hogyan tesz embereket vakká. Kora reggel az angyalok szó szerint kiráncigálták Lótot a városból. Az Úr megszánta és megmentette Lótot Ábrahám miatt. De még ezután is, hogy megmenekült, Lót Cóar nevű kis városkába akart menekülni, melynek neve azt jelenti, hogy kicsi. Ez a környék mindig emlékeztette Izráelt Lótra, aki vonakodott és tétovázott. Hányszor teszi velünk is ugyanazt kegyelmesen Isten, mint lóttal. Szól többször is, hogy indulj ki ebből és ebből a bűnből, de mi késedelmeskedünk. Jön Isten és kézen fogva kivezet. Azt mondja Isten, ne tekints már vissza a régi életed bűnére, s mi annyiszor mégis megtesszük, vonakodunk és Jónáshoz hasonlóan más irányt veszünk, mint amit Isten mond.

1. Miért esik nehezünkre elmenekülni attól, ami pedig lelkünket egyre mélyebbre viszi?
2. A mi életünkben mire vonatkozik, hogy ne tekínts hátra?
3. Mit jelent az, hogy egy bűn vakká tesz? Bontsd ki!

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

Varga Zoltánné Marika 4 órája új blogbejegyzést írt: Napi evangélium ( Szerda )

Varga Zoltánné Marika 4 órája új blogbejegyzést írt: Amit le kell győznöd,,

Sályi Tiborné Erzsike 7 órája új blogbejegyzést írt: Napi Ige és Gondolat.

Varga Zoltánné Marika 13 órája új blogbejegyzést írt: Úr imája,,( Szerda )

Varga Zoltánné Marika 13 órája új blogbejegyzést írt: Szent Biblia üzenete ( Szerda )

Varga Zoltánné Marika 1 napja új blogbejegyzést írt: Napi evangélium ( Kedd )

poka gyorgy írta 1 napja a(z) Napi Áhitat fórumtémában:

IGÉK A MAI NAPRA (Február 28 Szerda) Reggel: ...

poka gyorgy írta 1 napja a(z) Ige fórumtémában:

ÚGY SZERETTE ISTEN A VILÁGOT, HOGY AZ Ő ...

Sályi Tiborné Erzsike 1 napja új blogbejegyzést írt: Napi Ige és Gondolat.

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu